شورای فدراسیون روسیه: اروپا از لاوروف می ترسد

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoدیدار قریب الوقوع مقامات پارلمانی ایران و روسیه
دیدار قریب الوقوع مقامات پارلمانی ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اشتراک
سناتور روس در سخنانی اعلام نمود که امتناع تعدادی از کشورهای اروپایی از عبور هواپیمای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به صربستان، نشانگر عقده حقارت سیاسی است.
به گزارش اسپوتنیک، امتناع تعدادی از کشورهای اروپایی از عبور هواپیمای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به صربستان، نشانگر عقده حقارت سیاسی است. این نظر را گریگوری کاراسین، رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون در کانال تلگرامی خود بیان کرده است.
این سناتور روس نوشت: سرگی لاوروف چقدر برای اروپا وحشتناک است. ترس در غرب در حال افزایش است که گفت و گو با روسیه در سطح سیاسی، سیستم متحد ضد روسی اتحادیه اروپا را از بین ببرد.
گریگوری کاراسین خاطرنشان کرد: در عین حال، اتحادیه اروپا معتقد است که محاصره فیزیکی تماس‌ها بین نمایندگان روسیه و شرکای خارجی باعث تقویت "ماجراها" در اروپا خواهد شد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2022
سه کشور اروپایی مانع ورود هواپیمای لاوروف به صربستان شدند
پیشتر روزنامه صربستان گزارش داده بود که مقامات بلغارستان، مونته نگرو و مقدونیه شمالی از عبور هواپیمای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از حریم هوایی آنها خودداری کردند. به همین دلیل، سفر این دیپلمات روس به بلگراد که قرار است در روزهای 6 تا 7 ژوئن برگزار شود، ممکن است برگزار نشود.
پیش از این، آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان در سخنرانی تلوزیونی گفت که الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان باید شخصاً با مسائل لجستیکی برخورد کند تا ملاقاتی با سرگی لاوروف ترتیب دهد.
همچنین گزارش شده است که رهبر صربستان قرار است به زودی در این خصوص با مردم کشورش صحبت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала