آیا سفارتخانه های روسیه و آمریکا تعطیل خواهند شد؟

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه
جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اشتراک
سفیر آمریکا احتمال بسته شدن سفارتخانه ها در مسکو و واشنگتن را ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جان سالیوان، سفیر آمریکا در مسکو، احتمال تعطیلی سفارت‌های روسیه و آمریکا در خاک یکدیگر را رد نکرد. سالیوان در مصاحبه ای گفت، با این حال، واشنگتن نمی خواهد چنین تصمیمی بگیرد.
سالیوان در پاسخ به یک سوال مرتبط با تعطیلی سفارتخانه ها در مسکو و واشنگتن این موضوع را عنوان کرد و گفت اگر به حقیقت بپیوندد، "اشتباهی بزرگ" خواهد بود. به گفته سفیر، به سختی می توان طرفداران تعطیلی سفارت ها در دولت ایالات متحده پیدا کرد.
دیدار قریب الوقوع مقامات پارلمانی ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
شورای فدراسیون روسیه: اروپا از لاوروف می ترسد
وی در ادامه افزود: "من می‌توانم تنها یک دلیل را تصور کنم که آمریکا مجبور به بستن سفارت خود در مسکو بشود، و آن این است که نتواند در شرایط امن کار کند.
پیشتر مسکو درباره خطر قطع روابط با واشنگتن هشدار داده بود. چنین وضعیتی به معنای بسته شدن سفارتخانه ها هم در روسیه و هم در ایالات متحده است.
من به شما اطمینان می دهم، این موضوع از طرف ایالات متحده مطرح نشده است. این قصد رئیس جمهور جو بایدن یا دولت ایالات متحده نیست. در حال حاضر نمی توانیم در مورد این موضوع جزئیات بیشتری اضافه کنیم. سه ماه است که ما در شرایطی قرار داریم که به نظر من کاملاً تغییر کرده است". سالیوان ابراز امیدواری کرد که این اتفاق نیفتد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала