گام مهم ایران برای تجارت با قطر

© Photo / IRNAگام مهم ایران برای تجارت با قطر
گام مهم ایران برای تجارت با قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2022
اشتراک
یک هیات تجاری و بازاریابی ایرانی برای حضور در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ های ایران و قطر به این کشور اعزام می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، هیاتی با سرپرستی رئیس سازمان توسعه تجارت و با حضور اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی ایران به دوحه خواهد رفت.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده سفر هیات ایرانی از روز ۱۵ خرداد آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه خواهد داشت. بناست در این سفر در کنار نشست تجاری با فعالان اقتصادی قطری کارگاه‌های آموزشی نیز برای بررسی شرایط و ویژگی‌ های بازار قطر برگزار شود.
همچنین بازدید از مراکز تجاری و صنعتی قطر نیز یکی از برنامه‌ های این سفر خواهد بود. در این سفر نمایندگان ۴۰ شرکت ایرانی که در زمینه‌هایی همچون مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان و حوزه‌ های خدمات فنی و مهندسی فعال هستند حضور خواهند داشت. همچنین بحث سرمایه گذاری مشترک در حوزه‌ های پتروشیمی، کشاورزی و آبزیان نیز بخش دیگری از این برنامه خواهد بود.
طبق برنامه ریزی انجام شده برطرف کردن مشکلات و موانع توسعه روابط تجاری دو کشور در دستور کار رئیس سازمان توسعه تجارت خواهد بود.
به گزارش ایسنا، حجم تجارت ایران و قطر در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ میلیون دلار بوده که از این عدد ۱۴۰ میلیون دلار مربوط به صادرات ایران است. محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی و هندوانه محصولاتی از آهن و فولاد، قیر، سیمان سفید و میگو نیز بخش دیگری از صادرات ایران به قطر را تشکیل می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала