هفتمین بسته تحریمی اروپا علیه فدراسیون روسیه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا تدوین هفتمین بسته تحریمی علیه فدراسیون روسیه را آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پاول یابلونسکی معاون وزیر امور خارجه لهستان گفت که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته هفتم تحریم های ضد روسیه است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کار بر روی بسته جدید تحریم ها علیه فدراسیون روسیه آغاز شده است، پاسخ مثبت داد. به عقیده وی، اتحادیه اروپا باید محدودیت های "گازی" را تشدید کند و اتصال تعدادی از بانک های روسیه به ویژه گازپروم بانک را از سیستم سوئیفت، قطع کند.
همکاری روسیه با  ایران در زمینه  استفاده از  پول ملی  در مبادلات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
واکنش زاخارووا به تحریم شدنش از سوی آمریکا
وی در این خصوص گفت: " تحریم ها باید در زمینه گازی که روسیه هنوز هم می تواند آن را بفروشد، و در زمینه قطع ارتباط همه بانک های روسیه از سیستم سوئیفت، شدیدتر باشد. من در اینجا در درجه اول درباره گازپروم بانک صحبت می کنم. همچنین این کشور باید تحت تحریم فناوری‌هایی قرار بگیرد که هنوز می‌توانند به روسیه عرضه شوند و روسیه در صنعت خود از آن ها استفاده می‌کند".
معاون وزیر خاطرنشان کرد که ورشو مصادره دارایی های روسیه در کشورهای اتحادیه اروپا را ضروری می داند. وی افزود: "کار بر روی این موضوع در حال انجام است".
چندی پیش اعلام شد که اتحادیه اروپا به طور رسمی ششمین بسته تحریم های ضد روسیه را تصویب کرد. محدودیت‌های جدید امتناع کشورهای اتحادیه اروپا از واردات نفت از روسیه و همچنین قطع ارتباط تعدادی از بانک‌های روسیه از سیستم بین‌المللی سوئیفت، اعمال محدودیت‌هایی بر صادرات مواد شیمیایی و فناوری‌های پیشرفته به فدراسیون روسیه را در نظر می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала