واشنگتن به دنبال ایجاد پدافند منطقه‌ای در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایران

© Photo / IRNAتمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش ایران با شرکت صد ها پهپاد
تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش ایران با شرکت صد ها پهپاد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
هاآرتص در گزارشی مدعی شد که سفر جو بایدن به خاورمیانه می‌تواند اتحاد دفاع هوایی اسرائیل، امارات و عربستان را تقویت کند.
به گزارش اسپوتنیک، هاآرتص در گزارشی می‌نویسد: سفر برنامه ریزی شده جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به اسرائیل و خلیج فارس در اواخر ماه جاری میلادی ممکن است باعث پیشرفت قابل توجهی در روابط دفاعی بین اسرائیل و کشورهای منطقه شود.
این روزنامه اسرائیلی افزود: نیاز به تقویت روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی، و شاید حتی با عربستان سعودی، پیش از این در گفتگوهای اورشلیم و واشنگتن مطرح شده است.
هاآرتص نوشت: یکی از اصلی ترین جهت گیری‌های عملیاتی که در حال انجام است، تشکیل یک سیستم دفاعی منطقه‌ای برای کمک به کشورهای منطقه برای مقابله با تهدید در حال توسعه موشک های بالستیک و کروز و پهپادهای ایرانی است.
جزئیاتی از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
گزارش و تحلیل
پروژه امنیتی بسیار خطرناک آمریکا و اسرائیل بر علیه ایران
یکی از اهداف اصلی واشنگتن بهبود روابط با ریاض است. قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در ترکیه در سال ۲۰۱۸ و گزارش‌های مربوط به نقش محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در آن، روابط حزب دمکرات با ریاض را متشنج کرد. واکنش عربستان به انتخاب بایدن بعنوان رئیس جمهور ایالات متحده منعکس کننده این روابط است. اما با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده اکنون بیش از هر زمان دیگری به خلیج فارس نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала