سرپرست سازمان نظام مهندسی: متروپل در شهرداری پرونده ندارد +عکس، ویدئو

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / (cropped image)فرو ریختن ساختمان ـمتروپل" در آبادان
فرو ریختن ساختمان ـمتروپل در آبادان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
جزئیات بیشتری از پرونده متروپل تاکنون مطرح می‌شود.
به گزارش از اسپوتنیک، اعضای شورای شهر تهران با دعوت از سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران، به بررسی ابعاد بیشتری از حادثه متروپل پرداختند. دکتر حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران در رابطه با گسترده سازنده متروپل اظهار کرد: «متروپل آبادان ساختمانی بود که با تخلفات گسترده و بنای اضافی ساخته شد به‌ طوری که مجوز این ساختمان برای 5 الی 6 طبقه بود که در نهایت بالای 10 طبقه ساخته شد.»
وی در ادامه توضیح داد که بنای این ساختمان قبل از اینکه پروانه صادر شود احداث می‌شود و متأسفانه قوانین و مقررات ساخت‌وساز در این بنا به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود و جالب‌تر اینکه نظام مهندسی در چرخه صدور این پروانه در آن مقطع ورود نکرده است و در حالی ریزش و ریختن ساختمان متروپل را شاهد بودیم که اگر قرار بود این ساختمان به بهره‌برداری برسد شاید هزاران نفر در این حادثه جان خود را از دست می‌دادند.
شکیب همچنین با بیان اینکه هیچ قاعده و ضابطه‌ای در ساخت متروپل رعایت نشده است، گفت: متأسفانه در فرآیند ساخت‌وساز، قدرت مالک آنقدر زیاد بوده است که هیچ کس نتوانسته است بر احداث این بنا نظارت کند. بازدیدی که تعدادی از نمایندگان مجلس اخیرا از این ساختمان داشته‌اند درخواست بازبینی این پرونده را ارائه کردند که معاون شهرسازی آبادان اعلام کرد "پرونده‌ای از این ساختمان وجود ندارد!
بسیاری از کاربران با بیان اینکه تازه ابتدای داستان و ماجراهای ساختمان متروپل است، عنوان می‌کنند دادستان آبادان باید از ابتدای این حادثه عزل می‌شد تا اعتماد مردم به مسئولین بیشتر می‌شد چراکه از ابتدا دستگیری مالک متروپل مطرح شد و به سرعت تکذیب شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала