گاف جدید بایدن، وی در حین سخنرانی کره شمالی و جنوبی را باهم عوضی گرفت + ویدئو

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesجو بایدن، رئیس جمهور امریکا
جو بایدن، رئیس جمهور امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، کره شمالی را به جای کره جنوبی از جمله کشورهایی دانست که از سیاست فشار تحریمی علیه فدراسیون روسیه حمایت کردند. ارباب کاخ سفید هنگام سخنرانی در جمع فارغ‌التحصیلان آکادمی نیروی دریایی آمریکا در آناپولیس در روز جمعه، 27 مه، این اشتباه را مرتکب شد.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن گفت: "آیا کسی می توانست فکر کند وقتی من خواستار تحریم روسیه شدم، علاوه بر ناتو، استرالیا، ژاپن، کره شمالی و برخی از کشورهای آسه آن نیز از آنها حمایت می کنند؟"
در واقع، کره شمالی، بر خلاف "همسایه" جنوبی، محدودیتی بر اقتصاد روسیه اعمال نکرد. علاوه بر این، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیامی که به مناسبت روز پیروزی بر فاشیسم برای رئیس جمهور فدراسیون روسیه ارسال کرد، با "مردم روسیه که تهدیدهای سیاسی و نظامی و باج گیری نیروهای متخاصم را ریشه کن می کنند" ابراز همبستگی کرد.
این اولین بار نیست که جو بایدن در حین سخنرانی در جمع با موقعیت های ناخوشایندی مواجه می شود.
ماه گذشته نیز اقدام فردی که در لباس خرگوش عید پاک تلاش کرد بایدن را از پاسخ دادن به سوال یک خبرنگار و گاف احتمالی او باز دارد، باعث تمسخر بایدن در فضای مجازی شد.
بایدن یک بار نیز در سفر به کارلینای شمالی با یک فرد خیالی دست داد.
اشتباهات بایدن در شرایطی که مردم آمریکا با مشکلات بسیاری مواجه هستند محبوبیت بایدن را کاهش داده و اعتبار او را نزد رای دهندگان آمریکایی کاهش داده است؛ امری که می تواند در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره به ضرر حزب دموکرات تمام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала