پنتاگون بیش از 600 میلیون دلار به شرکت سازنده موشک های "استینگر" اعطا کرد

© AP Photo / Vadim Ghirdaپنتاگون بیش از 600 میلیون دلار به شرکت سازنده موشک های "استینگر" اعطا کرد
پنتاگون بیش از 600 میلیون دلار به شرکت سازنده موشک های استینگر اعطا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا کمک هزینه ای بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به شرکت سازنده موشک های ضدهوایی دوش پرتاب "استینگر" پرداخت کرد تا بتواند با تامین مجدد این موشک ها، آنها را به اوکراین ارسال کند.
به گزارش به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به "ریثیان" (Raytheon) شرکت اسلحه سازی معروف آمریکایی که ید طولائی در تولید انواع موشک ها دارد و تجهیزات مرتبط دارد، مبلغ ۶۲۴ میلیون دلار جهت تامین مجدد موشک های ضدهوایی دوش پرتاب "استینگر" اعطا کرد.
پنتاگون خبر این قرارداد را عصر روز جمعه اعلام کرد، اگر چه مبلغ مذکور به طور رسمی در روز چهارشنبه به شرکت یادشده اعطا شده بود. این قرارداد جهت خرید موشک های استینگر و تجهیزات مرتبط است و هیچ جدول زمانی برای پایان کار این پروژه ارائه نشده است.
ساخت ماده نامرئی در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
روسیه اسناد فعالیتهای بیولوژیک نظامی آمریکا در اوکراین را منتشر نمود
ایالات متحده بیش از ۱۴۰۰ سامانه استینگر از جمله موشک و پرتابگر آن را را به اوکراین ارسال کرده است تا به آنها کمک کند تا ارتش روسیه را در آسمان به چالش بکشند. استینگرها موشک های ضد هوایی کوتاه برد با بردی در حدود ۵ کیلومتر هستند.
علیرغم برد کوتاه آنها برای هدف قرار دادن هواپیماهایی که در ارتفاع بالا پرواز می کنند، این موشک ها می توانند به طور مؤثر هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماها و بالگردهایی را که در ارتفاع پایین پرواز می کنند، ساقط کنند.
موشک های یادشده در جنگ افغانستان و شوروی نیز کارایی بالای خود را نشان داده بودند. در جنگ مذکور نیز آمریکا این موشک ها را از طریق پاکستان به دست مجاهدان می رساند تا به وسیله آنها بتوانند جنگنده ها و بالگردهای شوروی را که در ارتفاع پایین پرواز می کردند هدف قرار دهند.
ارسال تجهیزات و تسلیحات آمریکای از ابتدای درگیری ها در اوکراین شروع شده و به طور بی وقفه و در حجم بالا ادامه دارد. اخیرا نیز در رسانه ها زمزمه هایی درباره ارسال سامانه های پرتاب چندگانه موشکی و راکتی آمریکایی به اوکراین شنیده می شود.
مقامات مسکو بارها نسبت به این مسئله هشدار داده و گفته اند که چنین چیزی نه تنها مانند ریختن بنزین بر روی آتش درگیری ها عمل می کند، بلکه پیامدهایی غیرقابل پیش بینی برای امنیت جهان نیز در پی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала