مشکل دیپلمات طالبان در تهران برای اجاره خانه

© Sputnik / Arina Topolevaآیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟
آیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
سفارت افغانستان در تهیه مسکن برای دیپلمات این کشور در تهران با مشکل روبرو شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، اخیرا حکومت طالبان، یک مفتی را به عنوان دبیر سوم سفارت افغانستان در تهران تعیین کرده که سه همسر و ۱۲ فرزند دارد و از اینرو سفارت برای پیداکردن خانه برای او دچار مشکل شده است.
در نامه ای که از سوی عبدالقیوم سلیمانی، سرپرست سفارت افغانستان در تهران به وزارت خارجه‌ی طالبان فرستاده شده، آمده است که هیچ یک از خانه‌های دیپلمات های این سفارت برای مفتی محمد علیم نورانی مناسب نیست.
در این نامه آمده است: با توجه به این که تعداد اعضای خانواده ایشان ۱۵ نفر است، هیچ کدام از خانه‌های موجود، متناسب با تعداد اعضای خانواده وی نیست، لازم است که برای ایشان خانه‌ی جدیدی اجاره شود.
در حال حاضر، دیپلمات های سفارت افغانستان در منطقه‌ی الهیه تهران زندگی می‌کنند، اما ساختمان‌های این منطقه برای خانواده‌ی ۱۵ نفری این مفتی طالبان کوچک هستند.
همین گونه سفارت افغانستان در تهران، گفته است: قابل ذکر است خانه ای با اجاره دو هزار و ۳۰۰ دالار و کمیسیون هزار و ۱۵۰ دلاری که ۲۸ هزار ۷۰۰ دلار در یک سال می‌شود، با توجه به شرایط فعلی ایران، موفق به یافتن خانه ای کمتر از این مبلغ نشدیم.
با این حال گفته می‌شود، این عضو طالبان که به عنوان دبیر سوم سفارت افغانستان در تهران تعیین شده، ماهانه سه هزار دلار حقوق دریافت می کند و دو هزار و ۳۰۰ دلار دیگر نیز برای اجاره خانه به او پرداخت می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала