حفاظت از نژاد بز آنگورا برای تولید پشم لوکس در ترکیه +ویدئو

© REUTERS / RSPCAگوسفند پرپشم « کریس» استرالیا
گوسفند پرپشم « کریس» استرالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
تولید پشم لوکس و موهری در ترکیه مورد انتقاد جمعی از کاربران قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یورونیوز، در ترکیه یک شرکت تولیدی برای حفاظت از نژاد بز آنگورا (آنغوره) فعالیت‌ می‌ کند. بز آنگورا بهترین نژاد بز کرکی دنیاست که معروفیت آن در دنیا به‌ دلیل پشم موهری است که از پشم این نوع بز بدست می‌ آید و از آن برای ساخت پارچه موهر استفاده می‌ شود، پارچه ای کاملا لوکس که درخشندگی و براقیت بالاتری نسبت به پارچه های درست شده از پشم گوسفند دارند. پارچه موهر به‌ دلیل گران قیمت بودن جزو پارچه های لوکس در دنیا به‌ حساب می‌آید از این رو پرورش بز آنگورا علاوه بر کشور ترکیه؛ در آفریقای جنوبی، آمریکای شمالی، نیوزلند، استرالیا و حتی کشورهای اروپا انجام می شود.
مصطفی دوغان، مالک شرکت کشاورزی آنادولو، در اسکی‌شهر ترکیه از نرخ بالای تولد بزغاله‌های دوقلو بسیار خوشحال است و در این باره گفت: «سال جاری از ۵۸۰ بزغاله آنگورا تقریبا دو تن موهر به دست آمده است. امسال پشم ۱۰۵۰ حیوان را چیدیم و ۲،۶ تن پشم به دست آوردیم. ما از هر حیوان حدود ۲ کیلوگرم پشم به دست می‌ آوریم.»
کاربران با تماشای ویدئوی مربوط به این گزارش عنوان می کنند پشم بز نژاد آنگورا بسیار زیبا و لطیف است و لباس هایی که با این پشم تهیه می شود بسیار زیبا و گرم هستند اما برای تهیه پشم موهر این حیوانات بسیار زجر می کشند و بی تفاوتی به این موضوع غم انگیز است. این کاربران معتقدند افراد باید تا حد امکان از خرید و استفاده از لباس های پشمی خودداری کند. برخی از کاربران مخالف این نظرات هستند و عنوان می کنند که انسان برای حفظ بقا ناچار به استفاده از لباس های پشمی، کشتن حیوانات اهلی برای تغذیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала