وزارت امور خارجه روسیه: مسکو آماده گفتگو در مورد مشکل مواد غذایی در جهان است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه: مسکو آماده گفتگو در مورد مشکل مواد غذایی در جهان است
وزارت امور خارجه روسیه: مسکو آماده گفتگو در مورد مشکل مواد غذایی در جهان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
آندره رودنکو، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد مسکو آماده گفتگو با همه طرف های ذینفع برای حل مشکلات مربوط به مواد غذایی بوده و در این زمینه یک رویکرد جامع مورد نیاز است.
به گزارش اسپوتنیک، رودنکو به خبرنگاران گفت: "طرف روسی همیشه آماده گفت و گو با همه کسانی است که به دنبال راه حلی مسالمت آمیز برای همه مشکلات هستند."
رودنکو افزود: "حل مشکل مواد غذایی نیازمند یک رویکرد جامع از جمله در رابطه با رفع محدودیت‌های تحریمی می باشد که بر صادرات روسیه و عملیات مالی روسیه اعمال شده است ".
فروشگاه مواد غذایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
قیمتهای سرسام‌آور مواد غذایی در جهان
بتازگی خبرگزاری شینهوا اعلام کرد وضعیت اوکراین و تحریم‌ های ضد روسیه بزرگترین بحران غذایی از زمان جنگ جهانی دوم را برانگیخته، اروپا قبلاً آن را برای خود احساس کرده است.
اکنون اروپایی ها نگران آن هستند که نتوانند سه بار در روز غذا بخورند. به دلیل وخامت اوضاع در اوکراین و محدودیت ها علیه مسکو، فروش کودهای شیمیایی از روسیه و بلاروس متوقف شد و در نتیجه قیمت آنها به سرعت افزایش یافت. علاوه بر این، صادرات گندم و ذرت از روسیه و اوکراین متوقف شد و قیمت مواد غذایی نیز به شدت افزایش یافت و مردم احساس "فشار بی سابقه" کردند. بانک مرکزی اروپا تخمین می زند که هزینه های غذا در طول سال ۲۰۲۲ بالا باقی خواهد ماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала