سفر محرمانه مشاوران بایدن به عربستان سعودی

© Photo / IRNAجو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
مشاوران بایدن در یک سفر محرمانه برای گفتگو به عربستان سعودی رفتند.
به گزارش اسپوتنیک، ... به نقل از سه مقام سابق و حال حاضر آمریکایی نوشت: دو مشاور عالی رئیس جمهور آمریکا جو بایدن در یک سفر محرمانه به عربستان سعودی رفتند تا مذاکراتی را درخصوص افزایش استخراج نفت و گام هایی برای عادی سازی روابط با اسرائیل انجام دهند.
بر اساس اطلاعات منابع، مشاوران رئیس جمهور آمریکا همچنین می خواهند توافق احتمالی بین عربستان سعودی، اسرائیل و مصر را بحث و بررسی کنند که از جمله انتقال دو جزیره مهم استراتژیک تیران و صنافیر در دریای سرخ تحت حاکمیت طرف سعودی، روابط دوجانبه واشنگتن و ریاض و همچنین سفر احتمالی بایدن به عربستان سعودی در چارچوب سفر به خاورمیانه برای پایان ماه ژوئن برنامه ریزی شده است.
به نوشته این نشریه، دستیابی به توافقات بین آمریکا و عربستان سعودی در مورد این موضوعات برای انجام سفر رئیس جمهور آمریکا بسیار مهم است.
این نشریه به نقل از گفت‌وگوها اذعان داشت که برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید و آموس هوهشتین، فرستاده انرژی وزارت امور خارجه، روز سه‌شنبه، ۲۴ مه، برای دیدار با مقامات ارشد سعودی وارد عربستان سعودی شدند. کاخ سفید از اظهار نظر در مورد این اطلاعات خودداری کرد و سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که هوهشتین در حال حاضر "هیچ سفر رسمی برای اعلام ندارد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала