رسانه ترکیه: آمریکا عمدا دنیا را به سمت فاجعه سوق می‌دهد

© Fotolia / Steve Heapدر مقابل تلاش آمریکا برای به آتش کشیدن خاورمیانه
در مقابل تلاش آمریکا برای به آتش کشیدن خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
روزنامه صباح ترکیه در گزارشی نوشت که آمریکا با استفاده از منطق تهاجمی جهان را عمدا به سمت فاجعه سوق می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، حسن بصری یالچین، روزنامه نگار ترکیه‌ای در مقاله‌ای برای روزنامه صباح می‌نویسد که استراتژی تهاجمی ایالات متحده ممکن است به آنها کمک کند تا در صحنه جهانی موفق شوند، اما دیر یا زود این موضوع منجر به تراژدی خواهد شد.
به گفته وی، واشنگتن از نظر تاریخی اهداف توسعه طلبانه را دنبال نمی‌کند، بلکه از آسیب دیگران سود می‌برد. ایالات متحده همواره از مسائل سیاسی و نظامی در جهان دور مانده و منتظر بوده است تا سایر کشورها درگیری را بین خود ترتیب دهند. آنها در طول جنگ جهانی دوم نیز همینگونه رفتار کردند، همان استراتژی که اکنون استفاده می‌کنند. به ویژه، رئیس جمهور جو بایدن به وضوح می‌خواهد اتحادیه اروپا و روسیه را در عرصه اوراسیا درگیر کند.
نیویورک تایمز: آمریکا با تجربه تامین تجهیزات اوکراین، تایوان را تسلیح می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
نیویورک تایمز: آمریکا با تجربه تامین تجهیزات اوکراین، تایوان را تسلیح می کند
وی می‌افزاید که در عین حال، اگر در جنگ جهانی دوم به هر نحوی عناصری وجود داشتند که می‌توانستند یکدیگر را متعادل کنند، امروز برای بروکسل دشوار است که بدون حمایت واشنگتن در موقعیتی برابر با مسکو قرار گیرد. این روزنامه نگار خاطرنشان کرد: وضعیت مشابهی در منطقه آسیا و اقیانوسیه وجود دارد، جایی که بدون کمک ایالات متحده، کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا بعید است که بتوانند در همان سطح با چین تعادل برقرار کنند. به گفته وی، منطق آمریکایی‌ها این است که حتی با تشدید حداکثر تنش باز هم مانند گذشته پیروز خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала