آنکارا: تا زمانی که خواسته های ترکیه برآورده نشود، سوئد و فنلاند به ناتو ملحق نمی شوند

© East News / Xinhua / Wu Weiآنکارا: تا زمانی که خواسته های ترکیه برآورده نشود، سوئد و فنلاند به ناتو ملحق نمی شوند
آنکارا: تا زمانی که خواسته های ترکیه برآورده نشود، سوئد و فنلاند به ناتو ملحق نمی شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
روند الحاق سوئد و فنلاند به ناتو تا زمانی که خواسته های ترکیه برآورده نشود، ادامه نخواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در کنفرانس خبری در آنکارا در پایان مذاکرات ترکیه با هیاتی از سوئد و فنلاند در این خصوص خبر داد.
وی تاکید کرد: ناتو اتحادیه ای برای تضمین امنیت است بنابراین اساسی ترین مسئله این اتحادیه این است که نگرانی های امنیتی به طور یکسان و منصفانه برای همه اعضای ائتلاف مطرح شود. ما می خواهیم اقدامات مشخصی علیه سازمان های تروریستی انجام شود. ما می خواهیم گام های روشنی برای رفع نگرانی های امنیتی ترکیه برداشته شود. اگر شرایطی که من اشاره کردم برآورده نشود، این روند پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو نمی تواند ادامه یابد.
مذاکرات الحاق سوئد و فنلاند امروز ۲۵ ماه مه در آنکارا به پایان رسید، مذاکرات در کاخ ریاست جمهوری انجام شد و حدود ۵ ساعت به طول انجامید . در این مذاکرات ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری و صدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه حضور داشتند.
در ۱۶ ماه مه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که از ورود فنلاند و سوئد به ناتو حمایت نمی کند و این تصمیم را با این واقعیت توضیح داد که آنکارا با پذیرش کشورهایی که محدودیت هایی علیه آن وضع کرده اند در عضویت ناتو موافقت نمی کند. رهبر ترکیه شرطی را که سوئد و فنلاند برای اخذ موافقت آنها برای پذیرش در ناتو باید رعایت کنند، اعلام کرد. وی گفت: کشورها باید محدودیت های عرضه تسلیحات را حذف کنند و همچنین حامیان حزب ممنوعه کارگران کردستان را به ترکیه تحویل دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала