رئیس فیفا: تعداد تماشاگران جام جهانی قطر ۵ میلیارد نفر است

© AFP 2023 / Giang Huyرئیس فیفا: تعداد تماشاگران جام جهانی قطر ۵ میلیارد نفر است
رئیس فیفا: تعداد تماشاگران جام جهانی قطر ۵ میلیارد نفر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
اشتراک
جیانی اینفانتینو رئیس فیفا، روز دوشنبه گفت انتظار می رود جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر توسط ۵ میلیارد نفر در سراسر جهان تماشا شود.
به گزارش اسپوتنیک، تعداد تماشاگران تلویزیونی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رکوردشکنی ۳.۵ میلیارد نفر بود.
قطر، یک کشور کوچک اما ثروتمند عربی خلیج فارس، میزبان اولین جام جهانی در خاورمیانه از اواخر نوامبر خواهد بود. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر حاکم این کشور، روز دوشنبه از حملات برخی افراد، "از جمله بسیاری در مواضع نفوذ" به قطر به دلیل میزبانی این رویداد انتقاد کرد.
وی در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد گفت: حتی امروز هم هنوز افرادی هستند که نمی توانند این ایده را بپذیرند که یک کشور مسلمان عرب میزبان مسابقاتی مانند جام جهانی باشد.
امیر قطر افزود که قطر، مانند سایر کشورها، "بی نقص" نیست، اما اصلاحات و توسعه را پیش برده است. اصلاحات شامل افزایش حداقل دستمزد و قوانین جدیدی است که مقامات می گویند برای محافظت از کارگران، از جمله در برابر استرس گرما، طراحی شده است.
قطر به دلیل رفتارش با کارگران مهاجر، که همراه با سایر خارجی ها بخش عمده ای از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، مورد انتقاد شدید گروه های حقوق بشری قرار گرفته است. ستاره‌های مطرح فوتبال مانند گرت ساوت‌ گیت سرمربی تیم ملی انگلیس، نگرانی‌ هایی را در مورد حقوق بشر برخی از هوادارانی که به قطر سفر می‌ کنند، به‌ ویژه زنان و طرفداران دگرباش جنسی + افزایش داده‌اند. همجنس گرایی در قطر غیرقانونی است. نگرانی هایی در مورد وضعیت زنان وجود دارد که برخی از آنها برای ازدواج، کار در مشاغل دولتی و سفر به خارج از کشور نیاز به اجازه یکی از اقوام مرد دارند.
برگزارکنندگان مسابقات تاکید می‌کنند که همه، بدون توجه به گرایش جنسی یا پیشینه‌ شان، در قطر مورد استقبال قرار می‌ گیرند، در حالیکه به هواداران در مورد نمایش عمومی محبت هشدار می‌دهند. قطر گفته است که سیستم کار این کشور هنوز در حال پیشرفت است و گزارش سال ۲۰۲۱ عفو بین‌ الملل مبنی بر اینکه هزاران کارگر مهاجر همچنان مورد استثمار قرار می‌ گیرند را رد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала