امضای اسناد همکاری بین ایران و عمان در حوزه های مختلف

© AFP 2023 / Iranian Presidencyامضای اسناد همکاری بین ایران و عمان در حوزه های مختلف
امضای اسناد همکاری بین ایران و عمان در حوزه های مختلف
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
اشتراک
با سفر رئیس جمهور ایران به عمان، دو کشور در حوزه های سیاسی، حمل و نقل ، همکاری های دیپلماتیک، اقتصادی و گردشگری امضا کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح روز دوشنبه در صدر هیأتی عالی‌رتبه به عمان رفت؛ سفری یک روزه که با هدف ارتقای روابط در حوزه‌های تجارت، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت بین تهران - مسقط صورت گرفته است.
رئیس جمهور ایران در این سفر گفت: توسعه روابط دوجانبه مورد بحث است و روابط منطقه‌ای در گفت‌وگوی دو طرف خواهد بود و همکاری‌های دو کشور در مسایل و حوزه مختلفی که در منطقه وجود دارد هم از موضوعات این سفر است. در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری به ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط بیشتری تعریف کنیم.
رئیسی با بیان این‌که در این سفر تفاهم نامه‌هایی بین دو کشور به امضا می‌رسد و اجراییات آن به دنبالش پیگیری می‌شود، این نکته را هم متذکر شد که "سفر به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی انجام می‌شود و از نظر ما بسیار دارای اهمیت است".
رئیس جمهور توسعه روابط را نکته محوری سفر به عمان دانست و تأکید کرد: همکاری‌ها و گفت‌وگوهای منطقه‌ای می‌تواند امنیت‌ساز باشد و حضور نیروهای خارجی و بیگانه نه‌تنها امنیت‌ساز نیست، بلکه امنیت منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد.
وی با اشاره به مواضع مشترک بین دو کشور ایران و عمان، گفت: امیدواریم این سفر که در راستای سیاست ارتباط با کشور دوست و همسایه است توسعه یابد و گامی برای روابط خوب با همسایگان باشد و استمرار داشته باشد.
مقامات ارشد ایران و عمان ۱۲ سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، روابط اقتصادی و تجاری، انرژی، حمل و نقل، علمی، محیط زیست، ورزشی و همکاری‌های دیپلماتیک امضا کردند.
این اسناد روز دوشنبه به امضای وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتایان عمانی آنها رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала