شرکت هواپیمایی سعودی اولین پرواز کاملاً زنانه را در تاریخ راه اندازی کرد

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت هواپیمایی سعودی اولین پرواز کاملاً زنانه را در تاریخ راه اندازی کرد
شرکت هواپیمایی سعودی اولین پرواز کاملاً زنانه را در تاریخ راه اندازی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
شرکت هواپیمایی چارتری سعودی برای اولین بار در تاریخ پروازی متشکل از خدمه زن را راه اندازی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به زنان اجازه پرواز و هدایت هواپیما داد، اگرچه این موارد در آن زمان موارد انگشت شماری بودند.
شرکت هواپیمایی Flyadeal عربستان سعودی با یک پرواز کاملاً زنانه تاریخ ساز هواپیمایی کشوری عربستان است. شرکت تابعه بودجه شرکت هواپیمایی پرچمدار عربستان سعودی یک پرواز داخلی را در مسیر ریاض - جده با هواپیمای ایرباس-۳۲۰ انجام داد، که بیشتر مسافران این هواپیما اتباع سعودی بودند.
تمام هفت خدمه، از جمله خلبانان و مهمانداران، نمایندگان "نیمه زیبا" هستند و اولین دستیار فرمانده کشتی، یارا یان جوانترین خلبان زن عربستان است. عماد اسکندرانی سخنگوی شرکت هواپیمایی گفت: بیشتر خدمه هواپیما از عربستان سعودی هستند.
در سال های اخیر، پس از اعطای حقوق و فرصت های بیشتر به زنان دراین کشور، زنان سعودی توانسته اند خود را در بسیاری از صنایع از جمله هوانوردی ثابت کنند. بنابراین، در سال ۲۰۱۹، یاسمین المیمانی ۲۹ ساله اولین افسر ارشد زن بود که با هواپیمای تجاری در عربستان پرواز کرد.
برای اولین بار، عربستان سعودی در سال ۲۰۱۴ به زنان اجازه پرواز با هواپیما را داد، اگرچه در آن زمان این موارد تنها موارد منفرد بود. در سال ۲۰۱۸، یک آکادمی هوانوردی عربستان سعودی بر اساس اولین شعبه پرواز آکادمی هوانوردی آکسفورد در خاورمیانه و شمال آفریقا که خلبانانی از جمله زنان را آموزش می‌دهد، در این کشور افتتاح شد.
بر اساس داده های اداره اصلی آمار، در سال ۲۰۲۰ تعداد زنان شاغل در فعالیت های حرفه ای به ۳۳ درصد در مقایسه با ۱۹ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است. تا سال ۲۰۳۰، عربستان سعودی قصد دارد ۳۵۶ میلیارد ریال (۹۵ میلیارد دلار) سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی جذب کند.
هدف استراتژی توسعه بخش افزایش پروازهای اتصال از عربستان سعودی به ۲۵۰ مقصد و رسیدن به ۳۳۰ میلیون مسافر است. این کشور قصد دارد علاوه بر شرکت های هواپیمایی ملی موجود، یک شرکت هواپیمایی دیگر راه اندازی کند و یک فرودگاه بین المللی بزرگ در ریاض بسازد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала