تسهیل شرایط ورود گردشگران به ایران

CC BY 4.0 / IRNA / فرودگاه ایران
فرودگاه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
معاون گردشگری ایران از آسان شدن شرایط ورود گردشگران خارجی به کشور و حذف یکی از دو گواهی کرونا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی‌اصغر شالبافیان معاون سازمان گردشگری ایران بیان داشت که پیش از این شرط ورود گردشگران خارجی و اتباع ایرانی از خارج کشور، داشتن هر دو گواهی واکسیناسیون و نتیجه منفی تست کرونا بود. پس از پیگیری‌های مستمر به عمل آمده از سوی وزارتخانه به منظور تسهیل شرایط ورود گردشگران خارجی، ستاد ملی کرونا شرط وارد شدن به ایران را گواهی دو نوبت واکسیناسیون و "یا" ارائه نتیجه منفی تست کرونا (PCR) اعلام کرد.
وی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت گردشگری، ‌ میراث فرهنگی و صنایع دستی، مصوبه یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به منظور تسهیل ورود و خروج مسافران از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی برای اتباع خارجی که در زمره کشورهای ویژه و پرخطر اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار ندارند و برای اتباع ایران، دارا بودن یکی از دو شرط گواهی دو نوبت واکسیناسیون که حداقل دو هفته از تاریخ نوبت دوم آن گذشته باشد و یا ارائه نتیجه منفی تست کرونا (PCR)، به تایید رییس‌جمهور رسیده و برای پیگیری، نظارت و اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.
شالبافیان خاطر نشان کرد: بنا بر تبصره نخست ابلاغ شده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استقرار کارکنان برای مراقبت‌های ویژه مرزی در صورت مشاهده علائم بیماری در مسافران نسبت به انجام تست PCR اقدام خواهند کرد و هزینه انجام تست را از فرد مشکوک به بیماری دریافت می‌کنند.
وی در ادامه گفت: همچنین طبق تبصره دو مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، وزارت امور خارجه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به اطلاع‌رسانی به متقاضیان سفر به کشور قبل از اخذ بلیت برابر دستورالعمل حضور گردشگران خارجی در کشور متأثر از بیماری کرونا اقدام خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала