لایحه کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین به امضای بایدن رسید

© AP Photo / Cliff Owenسخنان بایدن درباره چگونگی مبارزه دولت وی با کرونا
سخنان بایدن درباره چگونگی مبارزه دولت وی با کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
اشتراک
رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ ارائه حدود ۴۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت حمایت نظامی از این کشور را امضا کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس،کاخ سفید اعلام داشت که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه لایحه‌ای را برای ارائه نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت حمایت نظامی از این کشور امضا کرده است.
این قانون که از سوی کنگره با حمایت دو حزبی تصویب شد، تعهد ایالات متحده به اوکراین را در زمان عدم اطمینان در مورد آینده جنگ تعمیق می‌کند. این بودجه برای حمایت از اوکراین تا ماه سپتامبر در نظر گرفته شده است.
طبق این گزارش، بایدن این لایحه را در شرایط غیرعادی امضا کرد. به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، از آنجایی که او در میانه سفر به آسیا است، یک مقام آمریکایی نسخه‌ای از این لایحه را در یک پرواز تجاری به سئول برد تا رئیس‌جمهور آمریکا آن را امضا کند.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند.
توطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
در کنگره آمریکا از ورشکستگی این کشور به دلیل وضعیت اوکراین سخن گفتند
به گفته وزارت دفاع روسیه، از ۲۵ مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود.
در ۱۹ آوریل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد. وُلناواخا یک مرکز منطقه‌ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، و ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف، در جمهوری خلق دونتسک آزاد شده‌اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در جمهوری خلق لوهانسک، از ۲۵ مارس، ۹۳٪ از استان لوهانسک سابق، که مرزهای آن به عنوان جمهوری اعلام شده بود، آزاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала