Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

رسانه: ترکیه ممکن است در نگرش خود نسبت به عضویت سوئد و فنلاند در ناتو تجدید نظر کند

© Sputnik / Vitaly PodvitskiСМИ: Турция может пересмотреть отношение к членству в НАТО Швеции и Финляндии
СМИ: Турция может пересмотреть отношение к членству в НАТО Швеции и Финляндии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اشتراک
روزنامه صباح گزارش داد که مقامات ترکیه فهرستی شامل 10 شرط برای سوئد و فنلاند تهیه کرده اند که به موجب آن می توانند در نگرش خود نسبت به موضوع پیوستن کشورهای اسکاندیناوی به ناتو تجدید نظر کنند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه صباح، به نقل از منابع نزدیک به دولت، روز چهارشنبه گزارش داد که مقامات ترکیه فهرستی شامل 10 درخواست از سوئد و فنلاند در ازای اجرای آن تهیه کرده اند که می توانند در نگرش خود نسبت به موضوع الحاق کشورهای اسکاندیناوی به ناتو تجدید نظر کنند.
به گفته این نشریه، به ویژه سوئد و فنلاند باید در مورد حزب کارگران کردستان (PKK) که ترکیه آن را یک سازمان تروریستی می‌داند، درباره موضع خود در قبال جلوگیری از برگزاری رویدادها در پارلمان های خود توسط افراد مرتبط با ساختارهای تروریستی؛ ارائه کمک های مادی به نیروهای به اصطلاح دفاع مردمی در سوریه که آنکارا آن را با پ.ک.ک مرتبط می داند. تسریع در استرداد افراد مرتبط با تروریست ها به ترکیه؛ قطع تماس با نمایندگان گروه های کرد فعال در عراق و سوریه تصمیم بگیرند.
طرف ترکی همچنین از دو کشور اسکاندیناوی می خواهد که روابط خود را با اعضای فراری و تحت تعقیب سازمان فتح‌الله گولن که در کودتای سال 2016 در ترکیه دخیل بودند، قطع کنند. اقداماتی علیه امنیت ملی ترکیه انجام ندهد. برقراری تماس و همکاری منظم برای مقابله با تروریسم؛ مسدود کردن حساب های بانکی افراد و سازمان های مرتبط با سازمان های تروریستی؛ اجازه فعالیت در قلمرو خود را به سازمان های غیردولتی با گرایش ضدترکی ندهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала