راههای مهار عصبانیت یافت شد

© Fotolia / David Pereirasعصبانیت
عصبانیت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
رسانه: عصبانیت باعث تغییرات فیزیولوژیکی و بیولوژیکی زیادی می شود که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " mayoclinic"، خشم و عصبانیت یک احساس سالم انسانی است اما زمانی که از کنترل خارج شود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
احساس خشم می تواند بر اثر هر عاملی و هر فرد یا هر موقعیتی تحریک شود. گاهی اوقات مشکلات زندگی شخصی نیز می تواند باعث خشم شود. سه رویکرد اصلی در مواجهه با احساس خشم عبارتند از: "ابراز، سرکوب و آرام کردن".
ابراز احساس خشم به شیوه ای قاطعانه نه پرخاشگرانه، سالم ترین راه برای ابراز خشم است. برای انجام این کار، باید آموخت که چگونه می توان نیازهای خود را شفاف و چگونه آنها را بدون آسیب رساندن به دیگران برآورده کرد. قاطعیت به معنای زورگو بودن یا متوقع بودن نیست و به معنای احترام به خود و دیگران است.
پژوهشگران: ورزش دارویی قدرتمند برای درمان افسردگی است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
پژوهشگران: ورزش دارویی قدرتمند برای درمان افسردگی است + جزئیات
روش هایی که ارائه می شوند از این قرارند: قبل از صحبت کردن فکر شود. زیرا در موقع عصبانیت از موضوعاتی صحبت می شود که بعد پشیمانیی ببار می آورد.
باید ابتدا با خود کنار آمد و راه حل های ممکن را شناسایی کرد. ابتدا باید سعی کرد به آرامش نسبی دست یافت و بعد به نگرانی هایی که باعث عصبانیت و اضطراب می شود پرداخت.
پیاده‌روی و بیرون زدن از خانه و یا محل بروز عصبانیت نیز میتواند باعث آرامش اولیه شود. زمانیکه شرایط استرس‌زا می شود، بهتر است استراحت شود. این کار به شارژ مجدد ذهن و بدن برای مقابله با استرس کمک می کند.
بخشش و شوخ طبعی می تواند خیلی مفید باشد. بهتر است به آنچه باعث نگرانی می شود با شوخ طبعی نگریسته شود. شوخ طبعی می تواند به کاهش تنش کمک کند.
تمرین‌های تنفس عمیق یا صحبت با خود و اطمینان دادن به اینکه وضعیت می‌تواند بهتر شود، برخی از راه‌های آرامش ذهن و کاهش خشم هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала