کابوس انرژی جدید برای آمریکا

© Sputnik / Sergueï Gouneiev /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
جو بایدن با افزایش قیمت گاز در ایالات متحده با "کابوس انرژی" روبرو می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "پولیتیکو"، جو بایدن با افزایش قیمت گاز در ایالات متحده با "کابوس انرژی" روبرو می شود که باعث افزایش تورم در ایالات متحده خواهد شد.
نشریه نامبرده نوشت: "در حالی که دولت ایالات متحده در تلاش برای مبارزه با قیمت های بالای بنزین بود، "سردرد" دیگری در بخش انرژی ظاهر شد که آن ظاهر شدن قیمت های بالای گاز است.
بنابراین، این هفته قیمت بنزین در کشور رکورد جدیدی را شکست - 4.40 دلار در هر گالن. اما هزینه سوخت فسیلی حیاتی دیگر، گاز طبیعی نیز به بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته رسیده است که منجر به هزینه های بالاتر برای همه چیز، از گرمایش خانه و پخت و پز گرفته تا تولید کود، مواد شیمیایی و عمده فروشی برق، می شود.
 خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
قیمت گاز در اروپا امروز از 1100 دلار در هر 1000 متر مکعب فراتر رفت
قیمت گاز طبیعی در ایالات متحده بیش از دو برابر شده است و علیرغم اینکه این امر چندان برای مصرف کنندگان قابل توجه نخواهد بود، افزایش قیمت "سوخت آبی" به تورم کمک می کند.
به نوشته این روزنامه، افزایش قیمت بنزین ناشی از عواملی مانند حفظ تقاضا که معمولاً در فصل بهار به دلیل یخبندان در برخی مناطق و گرمای شدید در برخی مناطق و همچنین گذار ایالات متحده به عنوان صادرکننده اصلی گاز در جهان است.
بنابراین، دولت بایدن صادرات گاز را به عنوان یک "ابزار ژئوپلیتیکی" مفید ارزیابی کرده است، اما این بدان معناست که مصرف کنندگان آمریکایی باید برای تامین منابع شرکت های خود با خریداران خارجی رقابت کنند.
نهایتا اینکه، کاخ سفید که تلاش کرد با آزادسازی گسترده نفت از ذخایر استراتژیک با افزایش قیمت بنزین مقابله کند، اهرم کمی برای تغییر این وضعیت دارد".
رئیس دولت آمریکا افزایش قیمت ها را با وقایع اپیرامون اوکراین مرتبط می کند که این موضع مورد انتقاد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده اقرار گرفت که اشاره می کند قیمت خیلی قبل از بروز این درگیری شروع به افزایش کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала