ثبت بیش از یک ‌میلیون اعتراض در سایت حمایت معیشتی +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خودپرداز
خودپرداز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2022
اشتراک
در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، ۱میلیون و ۵۰ هزار اعتراض در سایت حمایت معیشتی طی ۴ روز ثبت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درخصوص بازدید روز گذشته‌ی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور از سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات و پرسش‌های مردمی در اجرای طرح "مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها"، اظهار کرد: "اجرای این طرح ملی سوالات و دغدغه‌هایی را برای مردم به وجود آورد که نیازمند شفاف‌سازی و همراهی همه‌جانبه است. عدالت در توزیع یارانه‌ها و کاهش فاصله طبقاتی مورد تاکید رئیس‌جمهور است که تلاش می‌شود این مهم، محقق شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آثار مثبت اجرای این طرح برای اقشار و دهک‌های پایین جامعه، ادامه داد: "پس از اجرای این طرح "ضریب جینی" در کشور وضعیت مناسبی پیدا می‌کند و شاخص‌های اقتصادی بهبود می‌یابد. همچنین همزمان با پرداخت این یارانه، تیم‌های پاسخ‌گویی به سوالات مردم در سامانه تلفنی مستقر شدند و در چهار روز اجرای طرح دو میلیون تماس و مراجعه به سایت انجام و اعتراضات یک میلیون و ۵۰ هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی است."
کاربران نظرات متفاوتی را عنوان می‌کنند. برخی معتقدند جمعی از یارانه بگیرها مستحق دریافت یارانه نیستند و یارانه بایستی به خانواده‌هایی که شرایط آنها متناسب با شرایط افرادی که می‌توانند یارانه دریافت کنند باشد. گروهی از کاربران بر این باورند دولت مردم را فریب داده چراکه قرار بود از طریق واردکننده‌ها مبلغ یارانه را به مردم پرداخت کند درحالی که یارانه عده‌ای را قطع کرده و به عده‌ای دیگر می‌دهد.
بسیاری از کاربران به قطع شدن یارانه‌شان شکایت دارند و عنوان می‌کنند کسی پاسخگوی تماس آنها نیست. کاربرانی نیز عنوان می‌کنند ک سایت برای ثبت شکایت باز نمی‌شود. این کاربران معترض با خشم عنوان می‌کنند که دولت مردم را گرفتار گرانی‌ها و مشکلات کرده است و اکنون خود را آماده خدمتگزاری می‌خواند.
سامانه ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راهنمایی و پاسخ‌گویی مردمی که از دریافت یارانه‌ها در طرح جدید دولت جا مانده‌اند و سایر سوالات یارانه‌ای، در سه شیفت و با ۱۲۰ اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند، آماده پاسخ‌گویی است. افراد می‌توانند برای ثبت شکایت‌ها به سایت حمایت معیشتی به‌آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir و تلفن گویای 09200006369 مراجعه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала