کاپ جام جهانی در راه ایران +عکس

© Sputnik / Sergey Guneevکاپ جام جهانی
کاپ جام جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
اشتراک
با اعلام فیفا، ایران یکی از کشورهایی است که برای نخستین بار میزبان کاپ جام جهانی فوتبال خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام فیفا قرار است کاپ ویژه جام جهانی در ۵۱ کشور و نقطه دنیا به نمایش دربیاید و برای اولین بار، این کاپ به هر ۳۲ کشور حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ برده خواهد شد که ایران نیز یکی از کشورهای حاضر در این جام است.
این در حالی است که در سه دوره اخیر جام جهانی در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این تور در سراسر جهان برگزار می‌شد، اما این کاپ ویژه تاکنون به ایران نیامده است.
پس از تور پنج روزه در قطر برای نمایش عمومی کاپ ویژه جام جهانی در کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ شرکت کوکاکولا تور جهانی خود را برای نمایش عمومی کاپ آغاز کرد. کاکا و ایکر کاسیاس که با تیم‌های ملی برزیل و اسپانیا قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ را تجربه کرده‌اند، سفیران کوکاکولا برای نمایش کاپ جام جهانی در نقاط مختلف دنیا هستند. آنها در اولین قدم کاپ ویژه جام جهانی را به کشور امارات متحده عربی بردند و این سفر از ورزشگاه کوکاکولا در دبی آغاز شد.
کاپ ویژه جام جهانی قرار است پس از این تور جهانی و حضور در ۵۱ نقطه دنیا، پیش از آغاز جام جهانی به کشور قطر بازگردانده شود. کاربران معتقدند این کاپ که قرار است در نقاط مختلف جهان به نمایش گذاشته شود کاپ اصلی نیست. برخی از کاربران ایرانی هم با جملات آمیخته به طنز عنوان می‌کنند احتمال اینکه این کاپ در ایران به سرقت رود کم نیست؛ اما کاربرانی در پاسخ به آنها عنوان می‌کنند این اتفاق نخواهد افتاد و این شوخی را نگران کننده و نوعی خود حقارتی می‌دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала