رهبر کره شمالی از "بزرگترین شوک" در تاریخ این کشور سخن گفت

© AFP 2023 / Str / KCNA VIA KNSرهبر کره شمالی
رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
اشتراک
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته است که کشور وی خود به دلیل شیوع یک بیماری عفونی با بزرگترین شوک از زمان تأسیس خود مواجه شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی خاطرنشان می شود که به منظور بررسی عملکرد سیستم اضطراری مبارزه با اپیدمی راه اندازی شده در این کشور، جلسه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی به ریاست کیم جونگ اون تشکیل شد. 14 ماه مه در این جلسه نمایندگانی از وزارت بهداشت کره شمالی و ستاد اضطراری دولتی مبارزه با اپیدمی حضور داشتند که وضعیت شیوع بیماری را گزارش کردند.
این هفته، برای اولین بار از زمان شروع همه گیری کرونا ، کره شمالی از کشف موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. از اواخر آوریل ، یک "تب ناشناخته" در کشور شیوع پیدا کرده است.
اعلام دلیل احتمالی ظاهر نشدن رهبر کره شمالی در ملاء عام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
رهبر کره شمالی برای نخستین بار از ماسک استفاده کرد + ویدئو
در خبر منتشره توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی آمده است:" دبیرکل (کیم جونگ اون) گفت در حالی که وضعیت جهانی با شیوع ویروس جدید کرونا جدی است، شیوع این بیماری بدخیم عفونی در کشورمان را می‌توان بزرگترین شوک از زمان پیدایش آن نامید. اما تا زمانی که بخواهیم می‌توانیم بر بحران غلبه کنیم، اگر تمرکز خود را بر اجرای اقدامات آنتی ویروسی از دست ندهیم، سازماندهی و کنترل را حفظ کرده و مبارزه با عفونت را تقویت کنیم".
به گفته وی، در دوره بین اواخر آوریل تا 13 ماه مه در سراسر این کشور بیش از 524 هزار و 440 نفر مبتلا به تب شدید شناسایی شدند، اما تاکنون بیش از 243 هزار نفر بهبود یافته اند و بیش از 288 هزار نفر همچنان در قرنطینه و تحت درمان هستند. در مجموع، 27 نفر جان خود را از دست دادند، در حالی که آزمایش در یکی از آنها، گونه‌ای از سویه اومیکرون ویروس کرونا BA.2، به اصطلاح اومیکرون پنهان را نشان داد.
کره شمالی یک "سیستم ضد اپیدمی اضطراری سطح بالا" را راه اندازی کرده است. به دستور کیم جونگ اون به منظور جلوگیری از انتشار ویروس و "ریشه کن کردن منبع عفونت" در اسرع وقت در تمام شهرها و شهرستان ها مقررات قرنطینه برقرار شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала