قالیباف: گاز باید به جای نفت مبنای جهت گیری تجارت ایران شود

© Photo / IRNAمحمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: تجارت انرژی کشور هم‌ اکنون مبتنی بر نفت خام است و نه گاز. گاز به دلایل مختلف از جمله دور زدن تحریم بسیار مهم است، بنابراین باید جهت‌گیری تغییر کند و گاز مبنای تجارت قرار گیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف امروز در آیین گشایش بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با افتخار به‌عنوان تسهیل‌گر و تنظیم‌گر برای تحول در صنعت نفت اقدام و خدمت خواهد کرد و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه انتقال مستقیم پول به چرخه اقتصاد کشور در هر کجای دنیا تورم‌زاست، اظهار کرد: این کار نعمت منابع را به نغمت بدل می‌کند که امروز شاهد این امر هستیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه باور داریم منابع زیرزمینی متعلق به دولت‌ها نیست و به نسل امروز و آینده تعلق دارد، گفت: از این رو باید بدانیم که خام‌فروشی و مصرف کردن در هزینه جاری، مناسب نیست.
قالیباف با بیان اینکه همه اعداد و ارقام نشان می‌دهد که تقاضای نفت رو به افول بوده و تقاضا برای استفاده از سوخت گاز رشد کرده است که ضرورت دارد برای توسعه این صنعت تلاش کنیم، تأکید کرد: در بحث انرژی کشور، موضوع خام‌فروشی است و حکمرانی نداریم و نیاز است سران قوا آن را اصلاح کنند.
وی با بیان اینکه صنعت نفت ما یکی از پیشران‌های برنامه هفتم توسعه است و می‌تواند ما را در کمترین زمان ممکن به یک تحول بزرگ برساند، اظهارکرد: فروش نفت ایران شامل تحریم شد، اما گاز دارای چنین محدودیتی نشد و گاز ایران در زمان تحریم به ترکیه و عراق رفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: اعداد و ارقام این‌گونه نشان می‌دهد که ما در مجموع دارای بزرگ‌ترین ذخائر نفت و گاز جهان هستیم و هم‌اکنون فرصت جهاد تصمیم‌گیری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала