شورای شهر ریگا به تخریب بنای یادبود رهایی بخشان رأی داد

© Fotolia / Krivinisریگا پایتخت لتونی
ریگا پایتخت لتونی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
اشتراک
شورای شهر ریگا به تخریب بنای یادبود رهایی بخشان این شهر در جنگ جهانی دوم رای داد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای شهر ریگا در جلسه ای به تخریب بنای یادبود رهایی بخش در ریگا رای داد.
به گزارش اسپوتنیک، پارلمان لتونی پیشتر قانونی را برای تعلیق یک بند از توافقنامه بین دولتی با روسیه در مورد حفاظت از بناهای یادبود سربازان شوروی در این کشور تصویب کرد که امکان برچیدن بنای یادبود رهایی بخشان ریگا را فراهم می‌کند.
38 نماینده رای موافق، 7 نماینده مخالف و رای ممتنع نداشتند. این پخش در وب سایت شورای شهر ریگا انجام شد.
در متن سند تصویب شده آمده است: "به آژانس شهرداری ریگا "آژانس بناهای تاریخی ریگا" دستور دهید تا تمام کارهای لازم را برای اطمینان از برچیدن بنا را انجام دهد."
روز چهارشنبه، پلیس دسترسی به بنای یادبود رهایی بخشان ریگا واقع در پارک پیروزی ریگا را مسدود کرد. خدمات شهری گل های گذاشته شده در 9 مه در نزدیکی بنای یادبود را با یک تراکتور حذف کردند. بعداً ساکنان شهر دوباره شروع به آوردن گل به آنجا کردند. روز پنجشنبه، پارلمان لتونی اجازه تخریب این بنای تاریخی را داد.
در پس زمینه این تصمیم، آندری کلیموف، رئیس کمیسیون شورای فدراسیون برای حفاظت از حاکمیت ایالتی، به ریانووستی گفت که لتونی باید با اتخاذ اقدامات بسیار سخت، از جمله اقدامات اقتصادی، "استدلال" شود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، در اظهار نظر درباره وضعیت بناهای یادبود سربازان شوروی در لتونی و لیتوانی، آنچه را که در حال رخ دادن است "یک خشم بین المللی" خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала