آلمان: انتظار می رود مذاکرات هسته ای با ایران سریع به نتیجه برسد

© Sputnikشکایت آلمانی ها از تحریم های متقابل روسیه
شکایت آلمانی ها از تحریم های متقابل روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
اشتراک
یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان به دنبال اظهار نظر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص از سر گرفته شدن مذاکرات هسته ای ایران، اعلام کرد که انتظار می رود این مذاکرات سریع به نتیجه برسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از این سخنگوی وزارت خارجه آلمان نوشت: انتظار دارم مذاکرات هسته ای ایران سریع به نتیجه برسد، یک پیشنهاد منصفانه روی میز است.
همچنین بورل امروز در حاشیه نشست سران گروه ۷ در آلمان، اظهار داشت: مذاکرات هسته ای متوقف شده بود و به زودی از سرگرفته می شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ارزیابی مثبت از سفر انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا افزود که یک چشم انداز برای رسیدن به توافق وجود دارد.
جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
بورل: مذاکرات با ایران بزودی آغاز می شود
مورا دیروز (پنجشنبه) پس از رایزنی با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین، به بروکسل بازگشت.
مورا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات برجام در اتحادیه اروپا در روزهای اخیر برای بهره برداری از آخرین فرصت برای نجات این پیمان، به تهران سفر کرد. این برای دومین بار از زمان تنفس در مذاکرات وین است که مورا به تهران سفر می کند.
قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала