گزارش و تحلیل

گام مهم بهارستان برای ساماندهی صنعت خودرو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / صحن مجلس شورای اسلامی ایران
صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
سخنگوی هیئت رییسه مجلس ایران با اشاره به طرح "ساماندهی صنعت خودرو" گفت: مصوبه مجلس برای واردات خودرو سرانجام در مجمع نهایی شد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران‌، مقامات ایرانی بارها با صراحت اعلام کردند: هیچگاه از سال ۹۷ که واردات خودرو ممنوع شد علت آن حمایت از صنعت خودرو نبود بلکه علت آن مدیریت تراز ارزی کشور بود چرا که تحریم‌ ها رخ داد و درآمد های ارزی کم شد در آن زمان واردات ۲۲۰۰ کالا ممنوع شد بنابراین در چند سال اخیر به دلیل حمایت واردات خودرو ممنوع نشده بلکه به دلیل تراز ارز کشور این‌ موضوع رخ داد.
امروز سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران از نهایی شدن قانون واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد که یکی از مصوبات مهم مجلس یازدهم جمهوری اسلامی‌ایران است و می ‌تواند تاثیر بسزایی در تعادل بخشی به بازار خودرو و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی داشته باشد.
دکتر سید نظام الدین موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری های متعدد مجلس شورای اسلامی ایران برای ایجاد مسیر واردات خودرو گفت: پس از چندین مرتبه رفت و برگشت مصوبه مجلس برای واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرانجام این مصوبه نهایی شد و ان‌شاءالله به زودی فرایند ابلاغ آن انجام می شود.‌
سید رضا فاطمی امین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
واردات خودرو به ایران آزاد شد
وی تاکید کرد: از یکی از موضوعاتی که مجلس یازدهم از ابتدا دنبال کرد موضوع خودرو بود، لذا طرح ساماندهی صنعت خودرو با اصلاحاتی در مجلس مصوب شد اماایت مصوبه مهم، چندین مرتبه با مخالفت و ایرادات مواجه شد اما در نهایت با اصرار نمایندگان بر مصوبه خود و پیگیری‌های رییس مجلس در مجمع تشخیص، این مصوبه نهایی شد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: این مصوبه به نحوی است که ضمن قانونی کردن واردات خودرو، تمهیدات لازم برای ارتقای تولید داخلی نیز در آن اندیشیده شده است.
موسوی اضافه کرد: امیدوارم پس از ابلاغ، آیین نامه های این قانون در دولت نیز با سرعت تدوین و نهایی شود تا با واردات خودرو طبق این مصوبه مجلس و افزایش عرضه خودرو به بازار شاهد تعادل بخشی بازار و تاثیر آن بر ارتقای کیفیت خودروهای داخلی باشیم.‌
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала