مقامات کره شمالی به دلیل آغاز شیوع کرونا در این کشور"وضعیت اضطراری ناگهانی" اعلام کردند

© REUTERS / KCNA کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی
 کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از رسانه دولتی کره شمالی اطلاع داد، در کره شمالی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا اطلاع داده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، تا به امروز، مقامات کره شمالی اعلام می کردند که هیچ مورد ابتلا به کووید 19 در این کشور وجود نداشته است.
خبرگزاری دولتی مرکزی کره شمالی خبر داد 12 ماه مه، نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی با حضور کیم جونگ اون، رهبر این کشور تشکیل شد.
Запуск ракеты в КНДР  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
کره شمالی دوباره موشکی به سمت دریای ژاپن شلیک کرد
در اطلاعیه منتشره آمده است: "در کشور ما که از فوریه 2020 تا به امروز به مدت دو سال و سه ماه تحت مراقبت یک جبهه فوق العاده ضد اپیدمی <...> قرار داشت، وضعیت اضطراری به وجود آمده است.
خبرگزاری کره شمالی افزود که کیم جونگ اون وضعیت اضطراری را "ناگهانی" خوانده است.
او دستور داد:"در تمام شهرستان ها و شهرهای کشور، هر کدام منطقه خود را مسدود کرده و <...> مسیرهای انتشار ویروس مخرب را کاملاً ببندند. <...> ما بر بحران ناگهانی غلبه خواهیم کرد و مطمئناً در مبارزه اضطراری با ویروس پیروز خواهیم شد. ".
خاطرنشان می شود که با توجه به نتایج آزمایشات گرفته شده در 8 ماه مه از بیماران مبتلا به تب در پیونگ یانگ، در آنها یک نوع از ویروس کرونا BA.2، یعنی سویه اومیکرون مشاهده شده است. مقامات این کشور از معرفی یک سیستم کنترل ویروس برای " شرایط حداکثر اضطراری" خبر دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала