سازمان ملل: نیروهای اوکراین از مدارس برای مقاصد نظامی استفاده می کنند

© Sputnik / Ivan Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین
تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
عمر عبدی: مدارس همچنان مورد حمله قرار می گیرند و برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به گزارش اسپوتنیک، عمر عبدی معاون مدیر کل برنامه های یونیسف در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که سازمان ملل اطلاعاتی در مورد استفاده از ساختمان های مدارس در اوکراین برای مقاصد نظامی در اختیار دارد.
پیش از این، ژنرال میخائیل میزینتسف رئیس ستاد هماهنگی بین بخشی فدراسیون روسیه واکنش بشردوستانه و رئیس مرکز کنترل دفاع ملی فدراسیون روسیه، گفته بود که شبه‌نظامیان اوکراینی و مزدوران خارجی به استقرار سنگرها و سلاح در مؤسسات آموزشی در مناطق وینیتسکا و خارکف ادامه می دهند.
عبدی در ادامه اظهار کرد: "مؤسسات آموزشی در سراسر کشور مورد اصابت توپخانه سنگین، حملات هوایی و آتشباری از سوی نیروهای اوکراین قرار گرفته اند. مدارس به‌عنوان مراکز اطلاعاتی، پناهگاه‌ها، مراکز تدارکاتی یا برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند که باعث می شد مدت زمان بازگشت بچه‌ها به مدارس طولانی‌تر شود".
ولادیمیر پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
پوتین: تحریم ها علیه روسیه منجر به بحران جهانی می شود
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است.ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود.
نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала