رسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد

© AP Photo / Virginia Mayoرسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد
رسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
رویترز به نقل از دیپلمات ها و مقامات گزارش داد که ناتو انتظار دارد فنلاند و سوئد "در روزهای آینده" برای پیوستن به این ائتلاف درخواست دهند و به سرعت به عضویت آن در آیند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد که مایل بود ناشناس بماند به رویترز گفت: "بله و بله: آنها درخواست خواهند داد و به آنها عضویت داده خواهد شد."
به گفته منابع رویترز، در طول تصویب عضویت آنها، که یک سال طول می کشد، ائتلاف حضور خود را در شمال اروپا تقویت کرده و تعداد رزمایش ها را افزایش می دهد. علاوه بر این، تعویض نیروهای آمریکایی و بریتانیایی در فنلاند و سوئد امکان پذیر خواهد شد.
منابعی در ناتو گفتند که پیشنهادات سوئد و فنلاند برای عضویت در این ائتلاف نظامی یا در نشست سران ناتو در مادرید در 28 تا 30 ژوئن یا حتی قبل از آن تایید خواهد شد. برخی از دیپلمات ها انتظار دارند که این کشورها چند هفته قبل از اجلاس فوق الذکر درخواست دهند.
ارزیابی سفیر روسیه از پیامدهای الحاق فنلاند و سوئد به ناتو 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2022
ارزیابی سفیر روسیه از پیامدهای الحاق فنلاند و سوئد به ناتو
یکی از سخنگویان ناتو گفت: "تاریخ دقیقی وجود ندارد. اگر زودتر بتوان تایید کرد، ما منتظر نشست مادرید نخواهیم ماند. "
سوئد و فنلاند در شرایط عملیات ویژه روسیه در اوکراین شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو کردند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از این ایده حمایت کرد و قول داد که شرایط ورود سریع هر دو کشور را فراهم کند.
کرملین الحاق سوئد و فنلاند به این اتحاد را تهدیدی واقعی برای روسیه خواند. و دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که باید برای اقدامات تهاجمی این ائتلاف در شرایط تلاش برای گسترش حضور ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه آماده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала