وزیر خارجه ایران: هر دو مسیر خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها پیگیری می‌شود

© IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه و همزمان با حضور "انریکه مورا" معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در وین در توئیتر نوشت: هر دو مسیر خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها پیگیری می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان در پیام توییتری خود افزود: مصون‌سازی کشور از مسیر تحول اقتصادی و توزیع عادلانه نظام پرداخت یارانه یک راهبرد اصلی است. مذاکره برای لغو تحریم‌ها، با رعایت خطوط قرمز ایران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار در مسیر درست خود پیگیری می‌شود.
"انریکه مورا" معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوهای وین بعد از دو ماه وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین و برای دومین بار در سال جدید شمسی به تهران سفر کرده است و قرار است با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند. سفری که در پی پیشنهاد "جوزپ بورل" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان و استقبال وزیر خارجه ایران انجام شده است.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد دیدار مورا با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکنون قطعی شده است. البته وی یادآور شد که مورا درخواست‌هایی را برای ملاقات با مقامات ایرانی در داخل و خارج وزارت امور خارجه نیز مطرح کرده است.
دیروز (سه‌شنبه) نیز علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نوشته بود: پیشبرد همزمان مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه که ادامه آن با سفر انریکه مورا به ایران دنبال می‌شود، با اجرای شجاعانه طرح تحول اقتصادی، ضمن آنکه نشان‌دهنده ظرفیت بالای مردمی برای اقدامات بزرگ است، از تسلط دولت بر مهمترین پرونده‌های سیاسی و اقتصادی کشور خبر می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала