معاون دبیرکل ناتو: به دنبال به حداقل رساندن خطر درگیری مستقیم با روسیه هستیم

© Sputnik / Aleksei Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پس گرفته شدن تهدید روسیه از سوی نماینده آمریکا
پس گرفته شدن تهدید روسیه از سوی نماینده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
معاون دبیرکل ناتو از تمایل خود برای به حداقل رساندن خطر درگیری مستقیم با روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، میرسئا گئوآنا، معاون دبیر کل ناتو اظهار داشت که این اتحاد با ارائه حمایت از اوکراین و تقویت دفاع خود، به دنبال به حداقل رساندن خطرات درگیری مستقیم با فدراسیون روسیه است.
گئوآنا در واشنگتن بیان داشت: ما باید مطمئن شویم که با حمایت از اوکراین و تقویت بخش دفاعی ناتو، خطر تشدید جنگ بین ناتو و روسیه را ایجاد نکنیم.
وی تاکید کرد که ناتو مسئولیت دارد اطمینان حاصل کند که "این جنگ بیشتر گسترش نمی یابد، زیرا این امر منجر به رنج، مرگ و بی ثباتی بیشتر در سراسر جهان خواهد شد."
ارزیابی سفیر روسیه از پیامدهای الحاق فنلاند و سوئد به ناتو 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2022
ارزیابی سفیر روسیه از پیامدهای الحاق فنلاند و سوئد به ناتو
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала