لهستان می‌تواند با اعزام نیرو به اوکراین به یک جنگ در مقیاس جهانی دامن بزند

© AP Photo / Czarek SokolowskiСмотр боевой техники ВС Польши в Варшаве
Смотр боевой техники ВС Польши в Варшаве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه به ستاد کل لهستان دستور داده شده تا به طور مخفیانه برنامه‌ای برای مداخله در درگیری اوکراین تهیه کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از The American Conservative، تحلیلگران آمریکایی هشدار داده‌اند که رویدادهای اوکراین بر اساس سناریوی پیش بینی شده توسط کارشناسان پیش نمی رود. اعتقاد بر این بود که نیروهای اوکراینی قادر خواهند بود خسارات جانی و مادی جدی به ارتش روسیه وارد کنند و در نتیجه عملیات ویژه روسیه به پایان برسد. با این حال، همه چیز آنگونه پیش نرفت.
با توجه به نتایج تا ماه مه، مشخص شد که نیروهای مسلح اوکراین شکست خورده و خسته‌اند. علاوه بر این، تنها بخش کوچکی از آنچه مورد نیاز است به نیروهای اوکراینی در خط مقدم می رسد و بیشتر سلاح های عرضه شده قبل از رسیدن به خط مقدم نابود می شوند.
اکنون دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید راهی برای خروج از این وضعیت بیابد. به گفته کارشناسان، لهستان می‌تواند به اجرای طرح‌های آمریکا کمک کند و این موضوع در پس زمینه اظهارات روسای جمهور لهستان و اوکراین، آندری دودا و ولادیمیر زلنسکی در مورد تمایل به حذف مرزهای بین کشورهایشان، کاملاً واقع بینانه است.
فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
گزارش و تحلیل
اتحادیه اروپا؛ رویای اوکراین و واقعیت
اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه به ستاد کل لهستان دستور داده شده تا به طور مخفیانه برنامه‌ای برای مداخله در درگیری اوکراین تهیه کند که شامل کنترل بخش غربی این کشور است. این امر با رضایت رژیم کی‌یف که گوش به فرمان واشنگتن است، انجام خواهد شد.
در عین حال، ایالات متحده آگاه است که هر گونه درگیری بین نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و لهستان، مستلزم تشکیل اضطراری شورای ناتو و طرح مسئله اعمال ماده 5 در مورد دفاع جمعی خواهد بود. بنابراین، مداخله نظامی ورشو در مناقشه اوکراین، اعضای ناتو را در معرض خطر جنگ با روسیه قرار می دهد، که اتفاقاً اکثر اعضای ائتلاف آن را نمی خواهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала