ظاهر شدن اولین نشانه‌های "ترکیدن حباب" اقتصادی آمریکا

© Photo / Unsplash / Aaron Burdenحباب
حباب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
اشتراک
کارشناس: رشد اقتصاد ایالات متحده ناشی از چاپ انبوه دلار بود که در تسویه حساب های بین المللی و همچنین برای تشکیل ذخایر دولتی و وام ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، مارینا گونچاروا استاد گروه اقتصاد و دارایی شعبه ولگاگراد دانشگاه اقتصاد روسیه به نام "پلخانوف" توضیح داد که چه چیزی می تواند منجر به فروپاشی "حباب" اقتصادی آمریکا شود.
این کارشناس یادآور شد که رشد اقتصاد ایالات متحده ناشی از چاپ انبوه دلار بود که در تسویه حساب های بین المللی و همچنین برای تشکیل ذخایر دولتی و وام ها ضروری بود. همزمان، بیشترین مقدار دلار به کشورهای دیگر ارسال می‌شد و نقدینگی بالا نقش مهمی در تضمین رهبری دلار به عنوان ارز ملی آمریکا در جهان ایفا می‌کرد.
آمریکایی ها  در مورد آسیب پذیری ویژه خود در فضا صحبت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
در آمریکا "روند ترسناکی" را در اقتصاد دیدند
سهم آن در محاسبات بازار جهانی تقریباً به 85 درصد رسید. با این حال، سهم محصول واقعی از کل تولید ناخالص داخلی کشور کم است، زیرا تولید کالا در کشورهای ثالث قرار دارد. گونچارووا معتقد است که به دلیل این عوامل، تضعیف اعتبار پول آمریکا به عنوان ذخیره و ابزار اصلی پرداخت های بین المللی ممکن است باعث فروپاشی "حباب" اقتصادی آمریکا شود.
انتقال به سایر ارزها در تسویه حساب های بین المللی پس از مسدود شدن دارایی های روسیه می تواند دلار را از تعداد زیادی از معاملات بین المللی "بیرون" راند و در نتیجه تقاضا برای آن را کاهش دهد.
پروفسور روسیه، نشانه هایی از ترکیدن "حباب" اقتصادی آمریکا را در تورم بی سابقه طی40 سال گذشته، افزایش قیمت ها، کمبود کالاها و محصولات در ایالات متحده مشاهده می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала