سرلشکر صفوی: با اتخاذ راهبرد دریا محور از سخت‌ترین تحریم‌ها عبور می‌کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoایران سرویس های اطلاعاتی آمریکا و موساد را به دست داشتن در ترور سپهبد سلیمانی متهم کرد
ایران سرویس های اطلاعاتی آمریکا و موساد را به دست داشتن در ترور سپهبد سلیمانی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
اشتراک
مشاور عالی فرمانده‌کل قوا در نیروهای مسلح ایران گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج فارس، اتخاذ راهبرد دریامحور نقشی تعیین‌کننده در سپهر اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سرلشکر سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده‌کل قوا در نیروهای مسلح ایران صبح امروز با همراهی ۳۲ نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کرد و در خصوص راهبردهای توسعه دریامحور و نقش آن در سیاست اقتصادی ملی و منطقه‌ای به بحث و گفتگو پرداخت.
سرلشکر صفوی در این نشست اظهار کرد: وقتی در یک منطقه لایه‌های ژئوپولیتیک، ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک بر هم منطبق می‌شود، آن منطقه راهبردی خواهد بود و هنگامی که یک منطقه از وزن برتر راهبردی و ژئوپولیتیکی برخوردار شود، همه قدرت‌های جهان به آن منطقه چشم خواهند دوخت.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان برای تبادلات تجاری، اتخاذ راهبرد دریامحور نقشی تعیین‌کننده در روند صادرات، ترانزیت و اقتصاد این منطقه دارد.
مشاور عالی فرمانده‌کل قوا در نیروهای مسلح افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های توسعه استان‌های جنوبی و به‌ویژه استان هرمزگان در حوزه دریایی و بندری به‌دلیل برخورداری از ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی و بیش از ۷۱ بندر بزرگ و کوچک در توسعه اقتصاد ملی بسیار حائز اهمیت است.
سردار صفوی در بخشی از این بازدید با اشاره به اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه‌های دریایی اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به‌عنوان گذرگاه دریایی سوق‌الجیشی، اتخاذ راهبرد دریامحور نقشی تعیین‌کننده در سپهر اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد و تأثیراتی به‌سزا در روند صادرات و ترانزیت در پی خواهد داشت.
بازدید از یک فروند کشتی تجاری و آشنایی با فرآیند پهلودهی، تخلیه و بارگیری و مسیرهای متردد دریایی که کشتی‌های تجاری تا مقاصد هدف می‌پیمایند از دیگر برنامه‌های بازدید سرلشکر صفوی و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала