سخنان ولادیمیر پوتین در مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم

© Mikhail Metzel/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Владимир Путин выступает на военном параде в ознаменование 77-й годовщины Победы в Великой Отечественной войне на Красной площади в Москве
Владимир Путин выступает на военном параде в ознаменование 77-й годовщины Победы в Великой Отечественной войне на Красной площади в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه سالگرد هفتاد و هفتمین پیروزی در جنگ جهانی دوم را به مردم این کشور تبریک گفت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم را به روس ها تبریک گفت.
رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود از قهرمانان جنگ بزرگ میهنی یاد کرد، اقدامات ناتو در اوکراین را یادآور شد و دلایل عملیات ویژه در دونباس را توضیح داد.
ولادیمیر پوتین گفت: شهروندان گرامی روسیه، کهنه سربازان عزیز، سربازان و ملوانان گرامی، سرهنگ ها و گروهبان ها و فرماندهان میانی و درجه داران، افسران، ژنرال ها و دریاسالاران، روز پیروزی بزرگ را به شما تبریک می گویم و دفاع از میهن، زمانی که سرنوشت آن تعیین می شود، همیشه مقدس بوده است.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که 9 می 1945 برای همیشه در تاریخ جهان ثبت شده است.
وی خطاب به نظامیان که در میان آنها شرکت کنندگان در عملیات اوکراین نیز بودند، از شرکت کنندگان در نبردهای مهم دیگر در تاریخ این کشور یاد کرد.
پوتین در ادامه افزود: با چنین احساسات میهن پرستی واقعی، نظامیان مینین و پوژارسکی برای میهن قیام کردند، به میدان بورودینو حمله کردند، در نزدیکی مسکو و لنینگراد، کی یف و مینسک، استالینگراد و کورسک، سواستوپل و خارکف با دشمن جنگیدند و اکنون این روزها برای مردم ما در دونباس، برای امنیت میهن ما، روسیه، می جنگند.
به گفته رئیس جمهور روسیه، با وجود همه اختلاف نظرها در روابط بین الملل، مسکو "همیشه از ایجاد یک سیستم امنیت برابر و غیرقابل تقسیم" دفاع می کرد و به کشورهای غربی پیشنهاد توافق در مورد تضمین های امنیتی را داد، اما شنیده نشد.
وی ادامه داد: کشورهای ناتو نمی خواستند صدای ما را بشنوند، به این معنی که در واقع آنها برنامه های کاملاً متفاوتی داشتند و ما آن را دیدیم. آشکارا، آماده سازی برای عملیات دیگری در دونباس، تهاجم به سرزمین های تاریخی ما، از جمله کریمه، در حال انجام بود.
پوتین یادآور شد که کی یف دستیابی احتمالی آنها به سلاح هسته ای را اعلام کرده بودند که برای روسیه غیرقابل قبول است.
وی گفت: ما دیدیم که چگونه زیرساخت های نظامی در حال گسترش است. چگونه صدها مستشار خارجی شروع به کار کردند، به طور منظم مدرن ترین تسلیحات از کشورهای ناتو تحویل داده می شد. خطر هر روز بیشتر می شد. روسیه به تهاجم پیشگیرانه پاسخ داد و این یک اجبار بود، یک تصمیم درست و به موقع، یک کشوری قدرتمند و مستقل.
رئیس جمهور روسیه گفت: ناتو توسعه نظامی مناطق مجاور ما را آغاز کرد، در مرزهای ما، همه چیز نشان می داد که درگیری با نئونازی ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.
ولادیمیر پوتین خطاب به شهروندان روسیه در 24 فوریه، صفحات تاریخ مربوط به جنگ بزرگ میهنی را یادآور شد: در آن زمان در سالهای 1940-1941، اتحاد جماهیر شوروی تلاش کرد تا از شروع جنگ جلوگیری کند یا حداقل آن را به تاخیر بیندازد. به معنای واقعی کلمه تا آخرین لحظه تلاش کرد تا یک متجاوز بالقوه را تحریک نکند، ضروری ترین و بدیهی ترین اقدام را برای آماده سازی برای دفع حمله قریب الوقوع انجام نداد یا به تعویق نینداخت و این منجر به این واقعیت شد که اقدامات انجام شده در نهایت، منجر به فاجعه شد.
همانطور که رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: دشمن متوقف شد و سپس سرکوب شد، اما به بهایی هنگفت، اشتباه مرتبط با تلاش برای جلب رضایت متجاوز برای مردم کشور گران تمام شد.
رهبر روسیه تاکید کرد که ما برای بار دوم چنین اشتباهی را مرتکب نمی شویم و حق این اشتباه را نداریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала