گلوبال تایمز: غرب که به دشمنان دائمی نیاز دارد، در بحران اوکراین متوقف نخواهد شد

© Fotolia / trekandphotoЗдание Капитолия в Вашингтоне
Здание Капитолия в Вашингтоне  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
اشتراک
گلوبال تایمز چین در گزارشی می‌نویسد که غرب، پس از درگیری در اوکراین، بحران پس از بحران در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گلوبال تایمز چین در گزارشی می‌نویسد که غرب پس از درگیری در اوکراین، بحران پس از بحران در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد، زیرا به "دشمنان" جدید نیاز دارد.
گلوبال تایمز نوشت: ایالات متحده ترجیح می دهد به جای مشارکت در اصلاحات داخلی و انطباق با تغییرات نظم جهانی، استراتژی "دموکراسی در مقابل خودکامگی‌ها" را دنبال کند.
به گفته ناظران این نشریه، غرب به رهبری آمریکا هرگز نمی‌تواند وجود چیزی "غیر شبیه به خود" را بپذیرد. به همین دلیل است که او تصویر "دشمن" اتحاد جماهیر شوروی و بعداً روسیه را ایجاد کرد و سیاست گسترش ناتو را دنبال نمود.
دکتر سید محمد مرندی، تحلیلگر سیاسی و رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
مرندی: جنگ در اوکراین جهان را در معرض ریاکاری عمیق تشکیلات غربی قرار داد
همانطور که در این مقاله آمده است، واشنگتن پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، که وجهه این کشور را به طور قابل توجهی در صحنه جهانی ارتقاء داد، به هیچ وجه از اصلاحات رهبری روسیه سودی نبرد. نویسندگان این مقاله توضیح دادند که به این دلیل، اتحاد آتلانتیک شمالی به سرعت شروع به تضعیف کرد و نفوذ جهانی این بلوک به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
این مقاله استدلال می‌کند که غرب با تجربه نیاز دائمی به "دشمنان خیالی" به این نتیجه رسید که روسیه با وحدت چند ملیتی، قلمرو وسیع و اعتقاد ارتدکس به هیچ وجه نمی تواند جذب شود، به این معنی که برای نقش دشمن که از ابتدا به آن نیاز بود، مناسب است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала