کشف محموله کوکائین در کیسه‌های قهوه +عکس

© Fotolia / RioPatuca Imagesتلاش برای قاچاق مواد مخدر از ایران به جمهوری آذربایجان
تلاش برای قاچاق مواد مخدر از ایران به جمهوری آذربایجان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
اشتراک
پلیس سوئیس از کشف بزرگی در کارخانه نسپرسو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، انتشار خبر کشف بیش از ۵۰۰ کیلوگرم کوکائین در محموله‌ای از دانه‌های قهوه که به کارخانه نسپرسو در سوئیس تحویل داده شده بود، واکنش‌های مختلف کاربران را در فضای مجازی به همراه داشته است.
پس از آنکه کارگران کارخانه به مقامات فریبورگ در مورد پودر سفید مرموزی که در کیسه‌های دانه‌های قهوه پیدا کردند، اطلاع دادند، پلیس پس از تجزیه و تحلیل تشخیص داد که این ماده کوکائین است.
پلیس، پنج کانتینر دریایی که تحویل آنها همان روز با قطار بود را جستجو کردند و ۵۰۰ کیلوگرم کوکائین کشف کردند. تخمین زده می‌شود که این حمل و نقل دارای ارزش خیابانی بیش از ۴۸ میلیون یورو باشد. مارک آندری، رئیس امنیت فریبورگ، گفت: برای فریبورگ، این قطعاً یک تشنج بزرگ است، واقعا استثنایی است. و این اولین بار است که ما چنین کشفی داشته‌ایم، ۵۰۰ کیلوگرم. من فکر می‌کنم این یکی از بزرگترین تشنج‌ها در سوئیس است، نه بزرگترین، بلکه یکی از بزرگترین تشنج‌ها در سوئیس.
وی همچنین عنوان کرد: تحقیقات اولیه نشان داد که مبدا محموله برزیل بوده و کوکائین کشف شده بیش از ۸۰ درصد خالص بوده است. اما به دنبال واکنش و نگرانی کاربران به این موضوع نسپرسو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ماده با هیچ یک از قهوه یا تجهیزات آنها تماس نداشته و تمام تولیدات آنها برای مصرف بی‌خطر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала