پاسخ طالبان به وزیر کشاورزی ایران

© Photo / IRNAطالبان
طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
اشتراک
وزارت کشاورزی طالبان اظهارات وزیر جهاد کشاورزی ایران را که گفته یکی از کشورهای همسایه سه میلیون تن کمبود گندم دارد، تایید کرده اما این را رد کرده که افغانستان این کمبود را از طریق قاچاق گندم از ایران تامین خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، دیروز سید جواد ساداتی‌نژاد گفت یکی از کشورهای همسایه ما که سه ملیون تن کمبود گندم دارد، قصد دارد این کمبود را از کشور ما به صورت قاچاق تامین کند.آ قای ساداتی‌نژاد نامی از افغانستان نگرفته است اما اشاره تلویحا به افغانستان تعبیر شده است.
مرز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
تنش‌های مرزی بین ایران و افغانستان
مصباح‌الدین مستعین، سخنگوی وزارت زراعت طالبان در همین مورد تایید کرد افغانستان به دو تا سه میلیون تن گندم نیاز دارد که از کشورهای خارجی وارد می‌کند اما اووجود برنامه‌ای برای قاچاق این گندم از ایران را رد کرد. آقای مستعین گفت: "به این معنا نیست که این کمبود را از یک ملک یا یک همسایه به شکل قاچاق بیاوریم. ما برای وارد کردن گندم قراردادها و طرح‌های مشخص خودمان را داریم و از راه قانونی وارد می‌کنیم.” این مقام طالبان گفت این گندم را قرار است از کشورهایی همچون قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و دیگر کشورها وارد کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала