رسانه: روبل، دلار را به عنوان ارز ذخیره جهان از بین می برد

© Sputnik / Mikhail Kutuzovدلار - روبل
دلار  - روبل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
اشتراک
انتقال به پرداخت روبل هنگام پرداخت گاز روسیه می تواند اساساً سیستم مالی موجود جهان را بر اساس دلار نفتی تغییر دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه صربی "پچات"، بویان دیمیتریویچ، ستون نویس روزنامه صرب پچات نوشت که انتقال به پرداخت روبل هنگام پرداخت گاز روسیه می تواند اساساً سیستم مالی موجود جهان را بر اساس دلار نفتی تغییر دهد.
نویسنده مقاله تصمیم رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین برای تغییر پرداخت به روبل برای مواد خام با کشورهای غیردوست را با یک سونامی، رعد در آسمان آبی و یک اسب تروا مقایسه کرد. به گفته دیمیتریویچ، این اقدام تحریم های ضد روسیه را بی معنا می‌کند.
وی در ادامه نوشت: "تصمیم ولادیمیر پوتین می تواند اساساً روابط اقتصادی بین المللی و سیستم مالی را که مبتنی بر دلار نفتی به عنوان ارز ذخیره جهان است، تغییر دهد. روسیه ذخایر طلای خود را به میزان 1400 تن به خاک خود بازگرداند، نرخ بهره را افزایش داد و مشوق های مالیاتی برای بازگشت سرمایه به کشور ارائه کرد.
کشورهای تحت فشار دلار معرفی شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
کشورهای تحت فشار دلار معرفی شدند
هدف همه این اقدامات دستیابی به ثبات مالی و جلوگیری از سقوط روبل است. این اقدامات جواب داد. روبل، پس از سقوط سریع، در برابر دلار بهبود یافت، قیمت اوراق بهادار به تدریج افزایش یافت.
بنابراین، حفظ ثبات پولی و مالی و جلوگیری از تورم ممکن شد. انتقال به روبل، روبل را تقویت کرد، روسیه را در برابر حملات تحریمی محافظت کرد و به منادی تغییرات جدی در سیستم مالی جهانی تبدیل شد.
برای دلار، این می تواند یک شوک بزرگ باشد و سلطه آن را تهدید کند. اگر روسیه از تقاضای خود دست نکشد، دلار قطعا موقعیت پیشرو خود را از دست خواهد داد، همانطور که پوند پس از پایان جنگ جهانی دوم آن را از دست داد.
سقوط دلار در صحنه جهانی منجر به مشکلاتی در ارائه خدمات به بدهی عمومی ایالات متحده، از دست دادن سود، عدم توانایی در کسب منافع مناسب با چاپ پول و کاهش ارزش اوراق بهادار به واحد پول ایالات متحده خواهد شد.
علاوه بر این، روسیه ممکن است بازگشت جهان به استاندارد طلا را آغاز کند که منجر به افزایش ارزش ارزهای منطقه ای یا ظهور یک سیستم تسویه حساب جدید مبتنی بر سبدی از وسایل پرداخت خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала