کشورهای تحت فشار دلار معرفی شدند

© Depositphotos.com / Doomuکشورهای تحت فشار دلار معرفی شدند
کشورهای تحت فشار دلار معرفی شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
اشتراک
خانم اولگا بلنکایا، کارشناس اقتصادی روس اعلام کرد به محض اینکه ایالات متحده سیاست های پولی و اعتباری خود را سخت تر و شدیدتر می کند، بازارهای در حال توسعه عواقب منفی این کار را به تدریج احساس می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سرمایه گذاری در بازار ایالات متحده با نرخ بهره بالای فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) جذاب تر می شود و سرمایه اها ز بازارهای در حال توسعه به آمریکا می روند. این کارشناس توضیح داد: دلار در برابر سایر ارزها در حال تقویت است و شرایط سرمایه گذاری در بازار کشورهای دیگر سخت تر می شود.
لاوروف: بیش از 300 میلیارد دلار از روسیه به سرقت رفته است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
لاوروف: بیش از 300 میلیارد دلار از روسیه به سرقت رفته است
آسیب پذیرترین کشورها در این وضعیت، کشورهایی هستند که وابستگی آنها به سرمایه گذاری های خارجی بیشتر از اقتصادهای توسعه یافته است و سطح بدهی دولتی آنها بسیار بالاست. آنها اغلب کسری حساب های جاری دارند که در شرایط افزایش قیمت جهانی ممکن است در کشورهای واردکننده انرژی و مواد غذایی بدتر و بیشتر شود.
خانم بلینکایا افزود:" وخامت شرایط صادرات نیز وجود دارد. اگر در ابتدای سال اعتقاد بر این بود که عادی‌سازی سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی جهان با رشد نسبتاً قوی اقتصاد جهانی برآمده از همه‌گیری کرونا خنثی می‌شود، اکنون چشم‌انداز اقتصاد جهانی برای امسال، خیلی بدتر به نظر می رسد".
او برزیل، ترکیه، آرژانتین، مصر و آفریقای جنوبی را آسیب پذیرترین کشورها در برابر هزینه وام های دلاری دانست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала