یک فعال حقوق بشر: رسانه های فرانسوی بدنبال پنهان کردن جنایات ارتش خود در مالی هستند

© AP Photo / Harouna TraoreЭвакуация людей из зоны рядом с захваченным отелем Radisson Blu в Бамако, Мали
Эвакуация людей из зоны рядом с захваченным отелем Radisson Blu в Бамако, Мали  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
یک فعال حقوق بشر معتقد است که رسانه های فرانسوی می خواهند جنایات ارتش خود در مالی را پنهان کنند
به گزارش اسپوتنیک، میرا ترادا، رئیس بنیاد مبارزه با سرکوب، گفت: کمپین اطلاعاتی که در تعدادی از رسانه های فرانسوی در ارتباط با وضعیت مالی راه اندازی شده است، بر پایه جعل فاحش است و برای پنهان کردن جنایات آشکار ارتش فرانسه طراحی شده است.
در ماه مه، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل، گفت که روسیه بحثی را در شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت مالی آغاز کرده است تا موضوع یک کمپین اطلاعات نادرست را با اتهاماتی علیه مالی و روسیه مطرح کند که توسط فرانسه در رابطه با حادثه گوسی منتشر شد. پیش از این اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر کشف یک گور دسته جمعی توسط نیروهای مسلح مالی در حوالی روستای گوسی در منطقه تیمبوکتو منتشر شده بود، جایی که تا همین اواخر یکی از سنگرهای عملیات فرانسوی "برخان" بود. مطبوعات محلی در حال بررسی گزارش اجساد ناشناس در رابطه با داده های مربوط به گروهی از چوپانان ناپدید شده مالی هستند که یک هفته قبل توسط ارتش فرانسه مظنون به آدم ربایی بودند.
ترادا در یک مراسم و در جمع خبرنگاران در سنت پترزبورگ گفت: طبق نظر اتفاق آرا کارشناسان بنیاد مبارزه با سرکوب، رسانه‌های فرانسوی با کمک جعل اطلاعاتی فاحش و غیر مستند تلاش می‌کنند جنایات آشکار غیرانسانی ارتش خود را پنهان کنند.
این فعال حقوق بشر تصریح کرد، که انجام تحقیقات مستقل از وضعیت موجود توسط مقامات مالی و روسیه ضروری می داند.
از نظر قانونی، مقامات مالی باید تحقیقاتی را آغاز کنند. به نظر من، با توجه به اینکه اتهاماتی، هرچند غیررسمی، علیه ما مطرح می شود، آغاز نوعی تحقیق از سوی روسیه نیز منطقی است. ترادا توضیح داد: و ما به پایگاه شواهدی نیاز داریم که تقصیر فرانسه را ثابت کند، زیرا نیازی به اثبات قانونی بیگناهی ما بر اساس فرض بی گناهی نیست.
به نظر او، طرف روس باید به سرعت این تحقیقات را انجام دهد. من معتقدم که (تحقیق در مورد حادثه در مالی) باید هر چه زودتر انجام شود و مدارک باید در لحظه ای که یک نهاد مستقل واقعا بی طرف ایجاد می شود، ارائه شود. این فعال حقوق بشر در پایان گفت: دادگاه یا هر سازمانی که به مسائل حل و فصل روابط بین‌الملل بپردازد.
پیش از این دولت مالی اعلام کرده بود که قراردادهای دفاعی با فرانسه را فسخ می کند. پاریس این تصمیم را غیر منطقی خواند. در عین حال، فرانسه با هماهنگی و گفتگوی همراه با احترام با نیروهای مسلح مالی به خروج نظامیان خود از مالی ادامه خواهد داد.
پیش از این کاخ الیزه گزارش داده بود که فرانسه، متحدان اروپایی آن در عملیات تاکوبا و کانادا به دلیل اختلاف نظر با مقامات انتقالی این کشور تصمیم به خروج هماهنگ نیروها از مالی گرفتند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: خروج نیروهای فرانسوی از مالی چهار تا شش ماه طول خواهد کشید. پس از آن، دولت مالی از فرانسه خواست تا نیروهای شرکت کننده در عملیات "برخان" و "تاکوبا" را "بدون تأخیر" و تحت کنترل مقامات مالی، خارج کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала