کودکان گرفتار در تله هپاتیت

© Fotolia / Arunas Gabalisعروسک کودکان
عروسک کودکان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
چرا موارد ابتلای کودکان به هپاتیت حاد در جهان افزایش یافته است؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای"پاهو"، علل یا علل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به این التهاب شود، مانند عفونت یا مسمومیت با دارو یا مواد. شایع ترین عوامل عفونی دخیل، ویروس های مسئول هپاتیت A، B، C، D وE هستند.
هنگامی که التهاب به سرعت و ناگهانی رخ می دهد، ما از هپاتیت حاد صحبت می شود.در برخی موارد، مانند هپاتیت B، C و D، عفونت ممکن است مزمن شود.در این شرایط، ما هنوز از علت آن مطمئن نیستیم.
با استفاده از این تعریف، در 3 می 2022، بیش از 200 مورد از 20 کشور گزارش شده است. اکثریت قریب به اتفاق موارد در بریتانیا است که اولین کشوری بود که موارد را به سازمان جهانی بهداشت گزارش کرد.
علائم ابتلا به هپاتیت حاد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2019
علائم ابتلا به "هپاتیت حاد"
سازمان جهانی بهداشت گزارش داده که مواردی از ابتلا به هپاتیت حاد در کودکان در جنوب شرق آسیا گزارش شده است. مقامات بهداشتی در سراسر جهان در حال بررسی افزایش مرموز موارد بیماری کبدی در کودکان هستند که برای اولین بار در انگلیس مشاهده شد.
در ابتدای ماه مه، این سازمان اعلام کرد که بیشتر موارد کودکان خردسال مبتلا به هپاتیت حاد در اروپا شناسایی شده و تعداد کمی از موارد ابتلا نیز در قاره آمریکا و جنوب شرق آسیا گزارش شده است.
احتمال می رود که یک ویروس معمولی به نام آدنوویروس باعث افزایش موارد ابتلا به هپاتیت حاد در کودکان شده باشد. تاکنون یک مورد مرگ ناشی از این بیماری توسط سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است اما وزارت بهداشت اندونزی نیز اعلام کرده که سه کودک در این کشور در ماه آوریل بر اثر ابتلا به هپاتیت حاد، جان خود را از دست داده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала