وزیر جهاد کشاورزی: برای حفظ امنیت اقتصادی قیمت آرد و نان را افزایش دادیم +عکس

© Photo / IRNAدلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید
دلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
پرداخت یارانه جدید بابت افزایش قیمت آرد به مردم، با موجی از واکنش های کاربران همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، تغییر قیمت نان فانتزی و ماکارونی در ایران مسائل جدیدی بسیاری در این کشور به وجود آورد. این تغییر قیمت شامل بسیاری از فرآورده‌های آردی شده است و رشد قیمت آن در انواع ماکارونی آغاز شد و این موضوع با بازتاب‌های گسترده‌ای در میان کاربران و رسانه‌ها داشته است.
سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، درباره این موضوع گفت: "دنیا به دلیل جنگ روسیه و اوکراین با بحران امنیت غذایی مواجه شده است و دولت ایران هم برای حفظ پایداری امنیت غذایی به علت قاچاق گسترده محصولات تولیدی با آرد، تصمیم به آزادسازی قیمت آرد برای مصارف صنعتی گرفت."
وی همچنین گفت: "به دلیل پرداخت یارانه دولتی به گندم، قیمت جهانی گندم با قیمت داخل ایران این محصول اختلاف زیادی داشت و در پی چالش بحران امنیت غذایی در جهان، این فاصله زیادتر شد و شاهد قاچاق فزآینده‌ای این محصول به خارج از مرز‌ها بودیم که باید جلوی آن را می‌گرفتیم."
کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف عنوان می‌کنند یارانه نقدی مدت‌دار هست و بعد از چند سال دوباره بی‌ارزش می‌شود و این موضوع فقط مردم را فقیر می‌کنند.
کاربران عنوان می‌کنند این وظیفه دولت است که قیمت‌ها را کنترل کند اما چرا فقط وعده‌ی دروغ به مردم می‌دهند، همه‌ی اقلام اساسی سبد خانوار گران شده است و هر روز شرایط زندگی برای مردم سخت‌تر می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала