نمایش اقتصاد ایران در قرقیزستان

© Hasan Sarbakhshianنمایش اقتصاد ایران در قرقیزستان
نمایش اقتصاد ایران در قرقیزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
پس از آغاز تحریم های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه این کشور بیش از پیش فعال شد تا فشار تحریم ها بر اقتصاد ایران را کاهش دهد.
در این راستا جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا با کشور های همسایه و کشور های شرقی مراودات تجاری و اقتصادی بیشتری را انجام دهد، به تبع آن ایران از زیر تیغ تحریم‌ های آمریکا جان سالم به در برد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران آقای دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه نمایشگاه های اختصاصی در معرفی و شناساندن هرچه بهتر دستاورد ها ، قابلیت ها و کیفیت محصولات شرکت های ایرانی به بازار های دیگر کشور ها، دومین نمایشگاه اختصاصی ایران و قرقیزستان که قرار است در تاریخ ۲۸ الی ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در شهر بیشکک برگزار گردد را فرصت بسیار خوبی برای شرکت های توانمند ایرانی دانست تا در شرایط خاص اقتصادی کنونی برای متنوع سازی بازارهای خود تلاش کنند.
پیش‌ بینی رشد ۳ و تورم ۳۲ درصدی اقتصاد ایران در امسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
پیش‌ بینی رشد ۳ و تورم ۳۲ درصدی اقتصاد ایران در امسال
دکتر صفری تقویت روابط تجاری و اقتصادی با مجموعه کشور های آسیای میانه از جمله قرقیزستان را یکی از اولویت های دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ذکر کرد و ضمن دعوت از شرکت های ایرانی برای حضور قوی و حداکثری در نمایشگاه قرقیزستان، گفت وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک در همراهی و همکاری با مسئولان برگزاری نمایشگاه، از هیچ تلاشی برای تسهیل مشارکت شرکتها فروگذار نخواهند کرد.
شایان ذکر است حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان در سال ۱۴۰۰ طبق آمار منتشره،به حدود ۸۰ میلیون دلار رسید.
در این سال صادرات ایران به قرقیزستان به ۷۹ میلیون دلار رسید و در بین چهار کشور اتحادیه اقتصادی اورآسیا رده چهارم را دارد.
این میزان مبادلات در تاریخ روابط تجاری دو کشور یک رکورد محسوب می شود و بالاترین رقم تاکنون بوده است.
در برنامه امسال حجم روابط بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده است و اگر کریدور بندرعباس به اوش راه اندازی شود، این هدف قطعا دست یافتنی است.
تلاش برای معرفی هرچه بهتر دستاوردهای صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی یک ضرورت است.
همچنین دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت تلاش همه نهادهای ذیربط برای کمک به معرفی و عرضه هرچه بهتر دستاوردها و توانایی های تولید کنندگان ایرانی به بازارهای جهانی به ویژه کشورهای همسایه و منطقه، برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی را برای دستیابی به این هدف بسیار مهم و موثر ارزیابی کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در همین رابطه برگزاری نمایشگاه ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی در تاشکند که قرار است طی روزهای ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار گردد را نیز مهم توصیف و از فعالان این عرصه خواست تا با توجه به ظرفیت و اقبال خوب بازارهای کشورهای منطقه به محصولات با کیفیت ایرانی، تلاش خود را برای برگزاری اینگونه نمایشگاهها که از حمایت قاطع وزارت امور خارجه برخوردار هستند، مضاعف نمایند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала