مجارستان و اتحادیه اروپا آمادگی پذیرش تحریم های نفتی روسیه را ندارند

© AFP 2023 / Thierry Charlierمجارستان و اتحادیه اروپا آمادگی پذیرش تحریم های نفتی روسیه را ندارند
مجارستان و اتحادیه اروپا آمادگی پذیرش تحریم های نفتی روسیه را ندارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
نخست وزیر مجارستان از عدم آمادگی این کشور و اتحادیه اروپا برای پذیرش تحریم‌های نفتی پیشنهادی کمیسیون اروپا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت که تحریم های اتحادیه اروپا باید زمانی اعمال شود که همه کشورهای عضو برای آن آماده باشند.
او همچنین نامه‌ای به رئیس کمیسیون اروپا ارسال کرد و گفت بوداپست نمی‌تواند از طرح تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه "به شکل فعلی" حمایت کند.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت، کمیسیون اروپا به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه، ممنوعیت تدریجی واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را پیشنهاد می‌کند. به گفته وی، این امتناع تا پایان سال جاری تدریجی خواهد بود. اریک مامر، سخنگوی کمیسیون اروپا تصریح کرد: پیشنهاد تحریم نفتی روسیه این واقعیت را در نظر می گیرد که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به دلایلی بیشتر به منابع انرژی روسیه وابسته هستند.
در عین حال، بر اساس گزارش رسانه ها، روز چهارشنبه نمایندگان دائمی کشورهای اتحادیه اروپا در مورد تحریم به توافق نرسیدند، آنها بحث را در روز پنجشنبه ادامه خواهند داد، قرار است کار بر روی بسته ششم حداکثر تا 9 می تکمیل شود. جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان رسماً علیه تحریم کامل صحبت کردند. دو کشور اول خواهان یک دوره انتقالی سه ساله برای خود هستند، در حالی که مجارستان خواهان استثناهایی برای تامین نفت از روسیه از طریق خطوط لوله است.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی سازی اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم ها را بر مسکو افزایش دادند. اول از همه، اقدامات محدودکننده بر بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته تأثیر گذاشت. بسیاری از برندها خروج خود را از روسیه اعلام کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала