بازگشت پدیده گرد و خاک به غرب ایران

CC BY 3.0 / IRNA / گرد و غبار
گرد و غبار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
کارشناس سازمان هواشناسی ایران گفت: علاوه بر ادامه بارش‌های بهاری در شمال غربی کشور، پدیده گرد و خاک در استان خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان نیز تا روز جمعه وجود خواهد داشت و حتی به استان‌های مرکزی، قم، قزوین و تهران نیز کشیده خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی درباره وضعیت آب و هوا گفت: امروز بارش‌های بهاری در شمال غرب، البرز مرکزی، برخی از مناطق مرکزی و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.
وی گفت: روز جمعه (فردا) در شمال غرب کشور، بخشی از دامنه های شمالی البرز در قزوین، تهران، غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و برخی مناطق استان‌هایی مثل بوشهر، کرمان و یزد بارش رخ می‌دهد و بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه خواهد داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی پدیده غالب را خیزش گردوخاک اعلام کرد و گفت: امروز در استان خوزستان با پدیده خیزش گردوخاک مواجه هستیم که شمال غرب، غرب و مرکز استان را به ترتیب در برمی‌گیرد و تا فردا ادامه دارد.
وی گفت: علاوه بر خوزستان در ایلام، کردستان،کرمانشاه، لرستان نیز وضعیت خیزش گردوخاک ادامه خواهد داشت و منجر به کاهش کیفیت هوا و کاهش دید و احتمال آسیب به صنایع خواهد شد.
هشدار هواشناسی ایران از ورود توده گرد و خاک به کشور و آلودگی هوا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
هشدار هواشناسی ایران از ورود توده گرد و خاک به کشور و آلودگی هوا
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی در آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان نیز خیزش گردوخاک وجود خواهد داشت.
گودرزی افزود: برای فردا جمعه نیز در ایلام، خوزستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، مرکزی، زنجان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، فارس، بوشهر، لرستان پدیده آلودگی هوا به دلیل خیزش گردوخاک ادامه دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال در تردد و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک در طی این مدت هشدار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала