روسیه، فرانسه را به انتشار اخبار نادرست درباره گورهای دسته جمعی در مالی متهم کرد

© REUTERS / Adama Diarra روسیه فرانسه را به انتشار اخبار نادرست درباره گورهای دسته جمعی در مالی متهم کرد
 روسیه فرانسه را به انتشار اخبار نادرست درباره گورهای دسته جمعی در مالی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
اشتراک
در این روزها در مسکو یک کنفرانس مطبوعاتی درباره ویژگی‌های جنگ خبری معاصر برگزار شد که رسانه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای عضو ناتو در آن مشارکت فعال دارند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق موضع کارشناسانی که در بحث درباره این موضوع شرکت کردند، صحبت در مورد تحریکات خبری عمدی است که به بالا گرفتن خصومت با روسیه کمک می کند و ممکن است از نظر حقوقی با جنایات جنگی برابر باشد.
میرا ترادا، رئیس بنیاد مبارزه با ستمگری ها درباره اظهارات رسانه‌های غربی که مربیان روس را به دست داشتن در یک گور دسته جمعی در مالی متهم می‌کنند، صحبت کرد. این گور دسته جمعی در مجاورت یک پایگاه نزدیک شهر گوسی در مالی پیدا شده است .
این پایگاه قبلاً متعلق به گروه عملیات برخان بود. به گفته رئیس بنیاد مبارزه با ستمگری ها ، در شب 21 آوریل، صدای تیراندازی در نزدیکی گوسی شنیده شد. ارتش مالی به گشت زنی پرداخت و یک گور دسته جمعی حاوی اجساد مثله شده را کشف کرد. این تصاویر در اینترنت منتشر شد که خشم ساکنان محلی را برانگیخت. آنها خواستار پاسخگویی فرانسوی‌ها شدند. میرا ترادا افزود: "در مورد گور دسته جمعی کشف‌شده، فرانسوی‌ها تلاش می‌کنند دخالت خود را در این کشف وحشتناک انکار کنند و آن را صحنه‌سازی‌شده روس‌ها وانمود کنند. تشخیص نژاد و ملیت افرادی که در نزدیکی پایگاه در گوسی فیلمبرداری شده اند از روی عکس ها غیرممکن است". ادعای اینکه مزدوران روس در این فیلم هستند، یکی دیگر از تحریکات تبلیغاتی فرانسه است.
ترادا یادآور شد که فرانسه در تمام مدت حضور مربیان روسی در مالی، دولت این کشور را به همکاری با مزدوران روس متهم می کند. با این حال، هیچ مدرکی دال بر این واقعیت ارائه نشده است.
به گفته میرا ترادا، رسانه های کشورهای بزرگ اروپا و ایالات متحده آمریکا مدت هاست که به شدت علاقمند به انتشار اخبار و اطلاعات نادرست هستند و این موضوع را در برنامه کار روزمره ماشین نظامی- دیپلماتیک کشورهای عضو ناتو گنجانده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала